یاسوج ؛

گردشگران باعث آتش سوزی جنگل های ده برآفتاب یاسوج شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد از مهار آتش سوزی جنگل و مراتع روستای ده برآفتاب شهرستان بویراحمدخبر داد و گفت: بی توجهی گردشگران علت بروز این حادثه بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید اسدالله هاشمی افزود: این آتش سوزی در حواشی جاده یاسوج- سی سخت در نزدیگی روستای ده برآفتاب به عنوان بخشی از منطقه حفاظت شده دنای شرقی رخ داد.

وی با بیان اینکه آتش سوزی به مراتع و درختان بلوط خسارت های وارد کرده است،گفت: وسعت مراتع و جنگل آسیب دیده از آتش سوزی متعاقبا اعلام خواهد شد.

هاشمی به اهمیت منابع جنگلی و مرتعی، محیط زیست سالم وپایدار اشاره کرد و افزود: مردم و گردشگران باید بیش از پیش در زمینه حفظ مواهب طبیعی همکاری و مراقبت کنند.

وی اظهار کرد: این آتش سوزی در این منطقه بکر وحفاظت شده با همکاری نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری و مردم مهار شد.

منطقه ده برآفتاب در30کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد قرار دارد و در دوهفته گذشته این سومین بار است که طبیعت زیبای این منطقه دچار حریق می شود.

هفته گذشته در چهار آتش سوزی از سوی گردشگران 30 هکتار از جنگل ها و مراتع کهگیلویه وبویراحمد دچار حریق شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: در سال جاری 527هکتار از مراتع کهگیلویه وبویراحمد دچارآتش سوزی شده است.

محمد رحیم برزمند با اشاره به وجود یک میلیون و 200هزار هکتارجنگل و مرتع در این استان از گردشگران خواست نکات ایمنی در روشن کردن آتش را رعایت کنند

انتهای گیام /ف
برچسب ها: گردشگر ، آتش سوزی ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.