پرداخت بیش از 41 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به عشایر

مدیرکل امور عشایر استان گفت: برای اجرای طرحهای اقتصادی مقاومتی 41 میلیارد و600میلیون ریال تسهیلات به عشایر این استان پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛مجید علیپور  افزود: این تسهیلات برای اجرای طرح زنجیره تولید گوشت با پرواری شدن34هزار رأس دام و طرح ارتقا تولید و ایجاد توسعه پایدار شامل توسعه باغ ها به میزان سالانه 240هکتار ارائه شد.

وی اظهارکرد: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و به عشایر زیر پوشش درهشت شهرستان استان پرداخت شد.

علیپور تصریح کرد: با توجه به نقش تولیدی عشایر برنامه هایی در عرصه های دامداری، کشاورزی و صنایع دستی برای تحقق اقتصاد مقاومتی بین عشایر اجرای می شود.

وی تولید سالانه هفت هزار و200تن گوشت، زراعت در 45 هزار هکتار ، تولید 70هزار تن گندم وجو، تولید هشت هزار تن شیر و 17هزار تن انواع محصولات باغی درچهارهزار و600هکتار از مهمترین تولیدات عشایر کهگیلویه وبویراحمد است.

علیپور بیان کرد: عشایر کهگیلویه وبویراحمد سالانه 10هزار مترمربع صنایع دستی تولید می کنند که 35درصد تولیدات صنایع دستی استان است.

وی عنوان کرد: در کهگیلویه وبویراحمد عشایر11هزار و200خانوار با جمعیتی بالغ بر70هزار نفر که حدود12درصد جمعیت استان است.

علیپور افزود: این عشایر در مناطق گرمسیری استان خوزستان، فارس وبوشهر زندگی می کنند که با طی مسافت از 40 تا400 کیلومتر به مناطق ییلاقی استان، اصفهان ، چهارمحال بختیاری و فارس کوچ می کنند.

منطقه عشایری دیلگون در مسیر ارتباطی یاسوج به چرام یکی از مناطق خوش آب وهوا و از مناطق مهم اسکان فصل ییلاق شماری از عشایر کهگیلویه وبویراحمد است که در کنار دامداری به کشت باغ و دیگر فعالیت های کشاورزی نیز مشغولند

انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.