یاسوج؛

ضرورت ایجاد فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان گفت: دقت در امر تشخیص مالیات و انجام صحیح فرآیندهای مالیاتی دو مولفه مهم در تمکین شهروندان به امر مالیات است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در دیدار مدیران و کارکنان امور مالیاتی استان افزود: یکی از مهمترین شاخصهای اقتصاد مقاومتی تکیه بر درآمدهای مالیاتی وجایگزینی این منبع اقتصادی به جای اقتصاد مبتنی بر نفت است.

وی بیان داشت: این مهم با تعامل دوسویه کارکنان با مودیان مالیاتی امکان پذیر می شود.

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: پرداخت مالیات توسعه  وآبادانی شهرها و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و افزایش سهم مولفه های اقتصاد مقاومتی را به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: مسئولین و کارکنان امور مالیاتی استان لازم است با استفاده از بخشودگی های قانونی و با اهتمام جدی، احساس مسئولیت، رعایت احترام و به دور از هرگونه تبعیض در جهت جلب رضایت مودیان تلاش کنند.

آیت الله ملک حسینی افزود: شهروندان نیز باید با صداقت در خود اظهاری درآمد و تمکین به امر مالیات در پرداخت دین خود به کشور جدی باشند.

مدیر کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح جامع مالیاتی تا پایان دی ماه امسال اجرایی می شود.

سهراب امدادی فرد افزود: این طرح سراسری در راستای تحقق شعار سال و با هدف شفاف سازی مالیاتی اجرا می شود.

وی بیان داشت: اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح از محل اعتبارات ملی تأمین شده است و زیرساختهای لازم برای اجرای این طرح مهیا است.

امدادی فر با بیان اینکه فضای فیزیکی و تجهیزات مناسب در شهرستانهای استان مهیا شده است، گفت: ادارات امور مالیاتی در شهرستانهای چرام و لنده نیز طی سه ماه آینده راه اندازی می شود.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.