مدیرعامل شرکت دانش بنیان گفت:گیاهان دارویی در آزمایشگاه های مجهز تحت حمایت معاونت علمی صورت می گیرد.

 محمد سیلانی مدیرعامل شرکت  دانش بنیان در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به بسته بندی گیاهان دارویی اظهار داشت:  گل دارو در راستای احیاء طب سنتی و گیاه درمانی علمی در کشــور کار خود را در حوزه یادشده آغاز کرد و سپس موفق به تولید فرآورده های داروئی گیاهی به فرم قطره شد.

وی یاد آور شد: گل دارو یکی از نخستین شرکت‌های ایرانی است که توانمندی تولید داروهای گیاهی را به فرم های داروئی قطره، شربت، قرص،كپسول، ژل،کرم، پماد واسپری را داراست.

سیلانی در خصوص بهره‌مندی از توانمندی نیروی انسانی متخصص  گفت: فرمولاسیون و تولید داروهای گیاهی، به عنوان یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های گل‌دارو، با بهره مندی مستمر از دانش استادان و دانش پژوهان دانشگاههای داخل و خارج كشور امکان‌پذیر شده است و این شرکت فناور، روز آمدترین دانش وكاربرد علمی را در فرآوری و فن آوری محصولات خود به كار می گیرد.

این فعال فناور عنوان کرد: این شرکت جدیدترین استانداردهای روز دنیا را داراست و با بهره‌برداری از جدیدترین ماشین آلات مربوط به تهیه عصاره های تغلیظ شده و خشك گیاهی، در حال حاضر می‌تواند افزون بر مصرف مواد مورد نیاز بازار داخلی ایران بخش عمده‌ای از این عصاره‌ها را نیز به كشور های مختلف دنیا صادر کند.

وی گفت:  این شرکت در حال حاضر ۱۰۹ فرآورده داروئی دارای پروانه تولید از وزارت بهداشت و درمان، به بازار داروئی عرضه می‌کند و بیش از ۲۰ فرآورده دیگر را نیز در مراحل مختلف پژوهش و آماده سازی برای اخذ پروانه و تولید در آینده دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار