رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: سفیران کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا از اتحادیه فرش دستباف آذربایجان غربی در ارومیه بازدید کردند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اسد درویشی با اشاره به بازدید سفیران کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا از اتحادیه فرش دستباف استان اظهار داشت: بی شک آذربایجان غربی از ظرفیت های فراوانی در فرش دستباف برخوردار بوده اما متاسفانه این ظرفیت از گذشته تاکنون آن طور که باید شناسانده نشده است.

وی تصریح کرد: ورود سفیران کشورهای خارجی به ارومیه فرصتی برای شناساندن تولیدات فرش دستباف استان که از نظر کیفیت و تنوع دارای قابلیت های فراوانی هستند، شد.

درویشی افزود: خوشبختانه این سفیران کشورهای آسیایی نیز از ایجاد نمایشگاه فرش دستباف ایران در آینده در کشورهای خود استقبال کرده و در این باره، بروشورهایی در زمینه ظرفیت های فرش دستباف ایران به سفیران ارائه شد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان بیان کرد: سفرای کشورهای آسیایی در بازدید از اتحادیه فرش استان آمادگی خود را برای توسعه همکاری های دو جانبه با ایران اعلام کردند.

گفتنی است هم اکنون فرش دستباف استان به کشورهایی مانند ژاپن، چین، روسیه، آلمان، ایتالیا، فرانسه، انگلیس، لبنان، قطر، امارات، کانادا و آمریکا صادر می شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.