سیمونا هالپ رومانیایی نفر پنجم جهان و میلوس رایونیک کانادایی نفر هفتم جهان به علت نگرانی هایشان در مورد ویروس زیکا از حضور در المپیک ریو انصراف دادند.

ریو 2016 : کناره گیری ستاره های تنیس از المپیک ریوبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رایونیک روز یکشنبه در مسابقه نهایی ویمبلدون مقابل اندی ماری مغلوب شد.

وی بیان کرد : "  تصمیممن مبنی بر کناره گیری از المپیک به علت نگرانی هایم در مورد بیماریهایی مانند ویروس زیکا است."

هالپ که در مسابقه یک چهارم نهایی ویمبلدون با شکست مواجه شد، بیان کرد : " بسیار از وجود چنین شرایطی متاسف و ناراحتم."

بیش از 20 بازیکن مرد نیز از مسابقات گلف ریو 2016، به علت نگرانی هایشان در مورد این ویروس که از طریق پشه انتقال می یابد، کناره گیری کرده اند.

هالپ و رایونیک اولین تنیس بازانی هستند که به علت ویروس زیکا که به نقص مغزی کودکان تازه به دنیا آمده مرتبط می باشد، از این مسابقات کناره گیری کرده اند.

هالپ بیان کرد : " خانواده برای من بسیار اهمیت دارد و نمی خواهم این خطر را بپذیرم که به خاطر این مسابقات و ویروس زیکا ، مزیت داشتن خانواده را از دست بدهم."

همچنین رایونیک در صفحه فیسبوک اش نوشت : " دوست ندارم که به خاطر این تصمیم روی نظر ورزشکاران دیگر برای آمدن به این مسابقات تاثیر منفی بگذارم و مشتاقانه در انتظار تشویق تیم کانادا در مسابقات تابستان هستم."

همچنین جان ایسنر آمریکایی به علت آماده شدن برای مسابقات آینده و نیک کرگیوس نیز به علت وجود اختلافاتی با کمیته المپیک استرالیایی، از این مسابقات کناره گیری کرده اند.

رایونیک و هالپ ، ورزشکارانی با امتیاز بالا در رنکینگ جهانی هستند که از مسابقات المپیک کناره گیری کرده اند و اولین افرادی هستند که دلیل کناره گیری شان ، ویروس زیکا است. اگر ورزشکاران دیگری نیز قصد چنین کناره گیری هایی را داشته باشند، با شنیدن این خبر بیشتر به کناره گیری از این مسابقات تحریک خواهند شد.

بسیاری از ورزشکاران دیگر مانند دامنیک،جان ایسنر و ارنست گالبیس نیز از این مسابقات کناره گیری کرده اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار