رئیس فدراسیون در مراسم افتتاحیه کلاس توجیهی و دانش افزایی داوران لیگ برتر فوتبال گفت: اگر سکون و سکوت در امر داوری داشته باشیم

به‌گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان مهدی تاج – رئیس فدراسیون فوتبال در ابتدا ضمن خوشامدگویی به حاضرین گفت: داوری ضلع اصلی فوتبال است و همه کاملا به آن آگاه هستیم. نکته مهمی که در بحث داوری مطرح است و فدراسیون و سازمان لیگ قبلا آن را تجربه کرده و نتیجه هم گرفته است، این است اگر سکون و سکوت داشته باشیم ضرر خواهیم کرد.
رئیس فدراسیون در ادامه اظهار داشت: به طور کلی عملکرد فدراسیون فوتبال بیشتر با دو بخش تیم ملی بزرگسالان و عملکرد داوران سنجیده می شود و این نشان از حساسیت کار شما دارد چرا که قضاوت شما در تیر رس رسانه ها قرار دارد. معتقدم اگر به موقع جواب منتقدین را بدهیم دچار مشکل نمی شویم و این مورد را در سازمان لیگ نتیجه گرفته ایم. 
رئیس فدراسیون در ادامه تاکید کرد: اگر کسی به سمت داوری حمله و هجمه کرد و کمیته اخلاق با این افراد برخورد داشت، این هم حمایت از داوری است. ما می‌خواهیم اگر اشتباهی هم وجود دارد، براساس مستندات صحبت شود تا آرامش به داوری بیاید. هیچ‌کس شک ندارد که داوران سلامت هستند و یک داور آبروی خودش را به عمد نمی‌برد. داوران هم باید سعی کند تا اشتباهات‌شان را کاهش دهند و آمادگی داشته باشند. قطعاً کسی می‌تواند داوری خوبی داشته باشد که آمادگی جسمی خوبی داشته باشد و این برای داور از حداقل‌هاست. 
وی افزود: باید تلاش شود اگر کسی درباره داوری صحبتی می کند با دلیل و مدرک حرف بزند. از طرفی داوران باید کمی سطح خود را بالاتر ببرند. هیچ کس به سلامت آنها شک ندارد. داوران وقتی می توانند بهترین عملکرد را داشته باشند که آمادگی جسمانی خوب داشته باشند. از طرفی داوران انتظاراتی دارند که از طرف کمیته داوران آنها را برطرف می کنیم. قرار شده برای هر باشگاه یک نفر را جداگانه بفرستیم تا درباره آخرین قوانین داوری توضیحات لازم را بدهد.
رئیس فدراسیون فوتبال درباره هجمه زیاد مربیان درباره داوران در فصل گذشته تصریح کرد: داوران کار خودشان را انجام می دهند. قانون و قانون گذار می داند که چگونه این را منعکس کند. مدیر باشگاه باید به کمیته داوران نامه کتبی بزند و کمیته داوران مکلف است که پاسخگو باشد. مطالبات داوران هم مدنظر ما هست ولی باید روال خودش را طی کند. داوران باید فقط پاسخگوی کمیته داوران و دپارتمان باشند. داوران نباید در رسانه ها مصاحبه کنند. فدراسیون فوتبال و کمیته داوران همیشه سعی داشته فضای آرام و امنی را برای داوران ایجاد کند، ضرر خواهیم کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار