معاون راه روستائی وزیر راه و شهرسازی گفت: سه هزار کیلومتر راه روستائی سال جاری در نقاط مختلف کشور احداث می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛میرشفیعی، در آیین بازدید از اجرای آزاد راه مراغه - هشترود و راه های روستائی شهرستان مراغه با بیان اینکه برای این میزان راه روستایی شش هزار میلیارد ریال اعتبار تصویب شده است، افزود: از 22 میلیون نفر جمعیت روستایی کشور بیش از 91.5 درصد از راه آسفالته برخوردارند که در سال جاری این میزان به 95 درصد می رسد.

معاون راه روستائی وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: طبق تفاهم نامه بین دولت و وزارت راه و شهرسازی، 50 درصد اعتبار طرح های مشارکتی از محل اعتبارهای دولتی تامین می شود که در این راستا هیچ محدودیتی وجود ندارد.

میرشفیعی، ادامه داد: آذربایجان شرقی از استان های پیشگام در این حوزه بوده و مراغه نیز با 11 تفاهم نامه در ردیف شهرستان های برتر است.

وی از پرداخت معوقه 55 میلیارد ریالی تملک قطعه اول آزاد راه مراغه - هشترود در مرداد سال جاری خبر داد و گفت: طبق زمانبندی این وزارتخانه و پیمانکار طرح، قطعه اول این آزاد راه تا تیرماه سال 96 تکمیل و آسفالت می شود.

وی افزود:این میزان راه روستائی طبق برنامه بودجه سال 95 اجرا می شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه نیز در این آیین گفت: 11 تفاهم نامه برای احداث و تعریض 27 کیلومتر راه روستایی این شهرستان با مردم روستاها امضا شده که برای اجرای آن حدود 90 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که 50 درصد آن توسط وزارت راه و شهرسازی در قالب تامین قیر، آسفالت و تجهیزات پرداخت می شود.

حمیدی افزود: هم اکنون در این شهرستان 180 کیلومتر مسیر در راه های منتهی به روستاهای زیر 20 خانوار به صورت شوسه بوده که در صورت مشارکت مردمی، دولت نصف هزینه های احداث و آسفالت آن ها را تامین می کند.

وی یادآور شد: 73 کیلومتر راه روستائی در قالب آسفالت، بهسازی، نوسازی و روکش با 185 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده در حال اجراست.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.