فرماندار دهلران گفت: طی سالیان اخیر 2 هزار و 500 کامیون نخاله ساختمانی در شهرستان دهلران برای مقابله با بیماری سالک جمع آوری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ امیدعلی سبزی در سمینار یک روزه روش های پیشگیری و مبارزه با سالک اعلام کرد: مجموعه اقداماتی که ظرف سه سال گذشته در شهرستان انجام شد، منجر به کاهش آمار بیماری سالک شده است.
سبزی با اشاره به آمار683 نفری مبتلایان به سالک در شهرستان افزود: سال گذشته با اقدامات موثر در این حوزه این آمار به 410 نفر کاهش یافت.
وی از جمع آوری نخاله ها و زباله ها در حاشیه شهر دهلران خبر داد و اضافه کرد: بیش از 2 هزار و 500 کامیون نخاله ساختمانی با توجه به زلزله های سال گذشته از حاشیه شهر دهلران جمع آوری شد.
سبزی بر لزوم عزم همگانی و عمومی در شهرستان برای مبارزه با بیماری سالک به عنوان یک معضل زیست محیطی تأکید کرد و گفت: اجرای طرح جامع مدیریت پسماند در نقاط شهری شهرستان به منظور مشخص کردن نقشه راه در جهت رسیدن به محیط زیست سالم و عاری از عوامل بیماری زا از دیگر اقدامات پیشگیرانه در این زمینه است..
وی با اشاره به فصل تابستان و گرمای هوا اظهار کرد: سلامت و بهداشت شهروندان می بایست دغدغه و اولویت اصلی متولیان و مبارزه با سالک در راس برنامه های عملیاتی ستاد مبارزه با سالک شهرستان قرار گیرد.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.