عبدالله عبدالله با ارسال پیامی کودتای نظامی در ترکیه را محکوم و حکومت اردوغان را منتخب و مشروع توصیف کرد.

عبدالله کودتای نظامی در ترکیه را محکوم کرد/با اعمال قدرت از راه های غیردموکراتیک مخالفیم

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، رییس اجرایی در این پیام گفت: با تاسف تعدادی از نظامیان و عساکر غیرمسوولانه و برخلاف تعهد و ظائف خود در کشور دوست و برادر جمهوری ترکیه دست به کودتای ناکام علیه حکومت منتخب و مشروع این کشور زدند که خوش‌بختانه این کودتا به همت رهبری و حضور مردم بیدار ترکیه ناکام گردید.

عبدالله افزود: حکومت افغانستان با ایمان راسخ به مردم‌سالاری٬ اراده ملت‌ها و انتخاب حکومت‌ها از طریق انتخابات و رأی آزاد شهروندان٬‌ مخالف هرنوع کودتا و اعمال قدرت از راه‌های غیرمشروع و غیر دموکراتیک است. به این اساس٬‌ کودتای ناکام در ترکیه را با شدیدترین الفاظ محکوم می‌کند و حمایت و پشتیبانی خویش را از رئیس جمهور اردوغان٬ حکومت و مردم ترکیه در این لحظات حساس و تاریخی اعلان می‌کند.

وی یادآور شد: حکومت و مردم ترکیه با حکومت و مردم افغانستان روابط دیرینه و تاریخی دارند و در دوره‌های مختلف به ویژه در مرحله کنونی از داعیه برحق مردم افغانستان حمایت نموده‌اند. روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور در بهترین وضع خود قراردارد و ترکیه ضمن حمایت و همکاری با افغانستان در چوکات نیروهای حمایت قاطع در بخش‌های مختلف افغانستان را حمایت و پشتیبانی می‌کند.

عبدالله در خاتمه افزود: صلح و ثبات ترکیه با در نظرداشت اوضاع خاورمیانه برصلح و ثبات جهانی و منطقه‌ای و مبارزه با تروریزم نقش بنیادی دارد. حکومت افغانستان خواهان استقرار وضعیت و احترام به اراده ملت و مردم ترکیه است و برای رهبری و مردم این کشور آرزوی سعادت و کامیابی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار