«بیتیموف اومیرتای» با نگرانی از اوضاع امیتی افغانستان حضور گروه های تروریستی در این کشور را تهدیدی برای کشورهای آسیای میانه خواند.

ابراز نگرانی سفیر قزاقستان از وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «بیتیموف اومیرتای» سفیر قزاقستان در کابل گفت: کشورهای آسیای مرکزی از افزایش روز افزون فعالیت گروه های تروریستی چون داعش و طالبان در افغانستان و به ویژه در شمال این کشور شدیداً نگران هستند.

وی در ادامه افزود: تروریست ها قصد دارند تا کشورهای آسیای میانه را هدف قرار دهند و کشورهای منطقه باید برای حل این مشکل کاری انجام دهند.

با گسترش فعالیت های گروه های مخالف مسلح دولت در ولایت های شمال افغانستان کشورهایی مانند تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان توجه به امنیت مرزها را بیشتر ساخته و از افزایش تهدید داعش و طالبان در مرزهای خود نگران هستند.

سفیر قزاقستان در کابل از نگرانی های کشورش از تحرکات گروه‌های تروریستی در شمال افغانستان خبر می دهد.

اومیرتای در ادامه تصریح نمود: ما نگران وضعیت امنیتی افغانستان هستیم و همه ما می دانیم که تروریست ها تلاش می کنند که به هر صورت ممکنی به کشورهای آسیای مرکزی ضربه بزنند. رئیس جمهور قزاقستان سیاست کمک به افغانستان را در نظر دارد.

اومیرتای در ادامه تاکید کرد: ما سالانه دو میلیون دلار برای حمایت از پلیس افغانستان اختصاص می دهیم و تعداد زیادی از افسران پلیس افغانستان از آکادمی پلیس قزاقستان فارغ التحصیل شده اند. ما تعهد می کنیم که به افغانستان کمک های بیشتری برسانیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار