مسئول اجرایی پروژه توسعه صنایع دستی روستایی ستاد اقتصاد مقاومتی از کارگاه های صنایع دستی شهرستان گناباد بازدید كرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فلاح در بازدید از کارگاه های سفالگری و فرت بافی روستای مند و شهر بیدخت با اشاره به نقش پر رنگ صنایع دستی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به شعار انتخاب شده برای سال ۹۵ از سوی رهبر معظم انقلاب، یکی از بهترین راه ها برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی را توسعه صنایع دستی دانست.

وی افزود : در راستایی اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی در سال جاری 62 روستا از 31 استان کشور در قالب طرح توسعه صنایع دستی روستایی مورد توجه قرار خواهند گرفت.

فلاح با بیان اینکه در این 62 روستا 322 کارگاه انتخاب و در قالب فعالیتهای عمرانی ، نوسازی تجهیزات و آموزش همراه با تسهیلات مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

رئیس گروه حمایت از تولید صنایع دستی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت بر این اساس و در یک پروژه ده ساله هر سال 62 روستا مورد حمایت های ویژه قرار خواهند گرفت که امسال سال اول اجرای این برنامه است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد نیز در حاشیه بازدید کارشناسان صنایع دستی کشور گفت : روستای مند با داشتن بیش از 13 کارگاه سفالگری و 50 هنرمند سفالگر یکی از قطب های اصلی سفالگری در استان و کشور می باشد.

وی گفت : روستای مند به عنوان قطب سفالگری از شهرستان گناباد و روستای معدن سفلی علیا به عنوان قطب فیروزه تراشی از شهرستان فیروزه به عنوان دو روستای هدف از استان خراسان رضوی به سازمان مرکزی جهت تایید نهایی معرفی شده اند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار