فرهنگ پهلوانی اخلاق مداری را در جامعه ورزشی نهادینه می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،امام جمعه محمودآباد در نشست اعضای ستاد گرامیداست فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای گفت:حضرت علی(ع) بزرگمرد جهان اسلام و بهترین الگو برای نهادینه سازی منش پهلوانی در ورزش است.

حجت الاسلام و المسلمین سید داود موسوی افزود: پیروی از سیره و روش زندگی حضرت علی (ع) به عنوان بزرگترین پهلوان جهان اسلام باید مورد توجه خاص و ویژه ورزشکاران و قهرمانان قرار گیرد.

وی گفت: هر ذکر حضرت علی (ع) برابر با یک ختم قرآن است و بر اساس منطق هر چیزی که انسان را به یاد خداوند بیاندازد، عبادت است ، بنابراین ورزش باستانی و بیان ذکر حضرت علی (ع) از جمله ورزش های مورد علاقه جوانان در جامعه اسلامی است.

امام جمعه شهرستان محمودآباد با بیان اینکه توسعه ورزش یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان است افزود: ورزش باید به عنوان یک فرهنگ پهلوانی در سطح کشور معرفی شود و از آن در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد در بین جوانان و نوجوانان استفاده کرد.

وی ادامه داد:ترویج فرهنگ پهلوانی باید به این هفته خلاصه نشود چرا که همه روز ترویج اخلاق و منش و ایثار است و این باید در جامعه ،همگانی و نهادینه شود.

سید داود موسوی از پوریای ولی، شادروان تختی،قایقران و دیگر پهلوانان و قهرمانانی نام برد که آنچه این فراد را در سطح ایران و جهان آوازه کرد ،مدال و جایزه نبود بلکه مردانگی،فتوت و منش پهلوانی این بزرگمردان بوده است.

امام جمعه محموداباد با بیان اینکه جوانان ما در دوران شکوفایی و تکاپو قرا دارند افزود: ورزش و تربیت بدنی یکی از عوامل بسیار موثر و بازدارنده در گرایش نسل جوان به اعتیاد و فساد است و باید ازین فرصت درجهت شکوفایی استعدادها و بکارگیری تمامی ظرفیت جوانان استفاده کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.