استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی سیستان در مجلس شورای اسلامی محور توسعه ایران و افغانستان است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛علی اوسط هاشمی  در نشست 2 جانبه با والی ولایت نیمروز افغانستان افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران بر این است تا ظرفیت ها و پتانسیل های خود را ابتدا در اختیار کشور همسایه و برادر خود افغانستان قرار دهد.

وی گفت: مثلت ایران، افغانستان و پاکستان در کنار یکدیگر می توانند به تمام بازارهای بین المللی دسترسی داشته باشند و به قطب اقتصادی تبدیل شوند.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی تمام ظرفیت ها و پتانسیل های خود را در اختیار ولایت نیمروز افغانستان قرار می دهد تا با استفاده از ظرفیت بندر چابهار به آب های آزاد دست پیدا کند.

وی ادامه داد: تمام ظرفیت های خود را در اختیار سرمایه گذاران خارجی به خصوص سرمایه گذاران کشور همسایه خود افغانستان قرار می دهیم.

وی افزود: ظرفیت های گسترده جمهوری اسلامی فرصتی برای افغانستان است که امروز در اختیار این کشوراست و باید از موقعیت های پیش آمده نهایت استفاده را در راستای منافع 2 کشور ببریم.
هاشمی همچنین با اشاره به طوفان و ریزگردها در 2 کشور بیان کرد: ما می خواهیم مردم افغانستان و شمال استان سیستان و بلوچستان از هوای پاک بهره مند شوند.

وی خاطر نشان کرد: کانون های بحران ریزگرد ها باید در کشور ایران و افغانستان شناسایی و با کمک دولتها هوای پاک را برای مردم خود فراهم کنیم.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار