در پی کودتای نافرجام در ترکیه، وزارت خارجه آمریکا به اتباع این کشور توصیه کرد از سفر به ترکیه خودداری کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی کودتای نافرجام در ترکیه، که دست کم ۲۶۵ کشته برجا گذاشت، وزارت امور خارجه آمریکا به اتباعش توصیه کرد از هرگونه سفر به ترکیه خودداری کنند. 

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: «باتوجه به اقدام به کودتا و عواقب آن، از شهروندان آمریکایی خواسته می‌شود در برنامه ریزی‌های خود برای سفر به ترکیه بازنگری کنند.» 

اقدام به کودتای شامگاه جمعه در ترکیه به سرعت به شکست انجامید و رجب طیب اردوغان، رییس جمهور محافظه کار ترکیه، فتح الله گولن، خطیب و دشمنِ قسم خورده خود را که در تبعید در آمریکا به سر می‌برد، در این خصوص متهم کرد. در حالی که گولن این اتهام را رد می‌کند، اردوغان استرداد وی را از واشینگتن خواستار شد. 

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا همچنین آمده است: «خطر اقدامات گروه‌های تروریستی نیز در سراسر ترکیه افزایش یافته است. پیش از این نیز گردشگران خارجی از جمله آمریکایی هدف گروه‌های تروریستی بین المللی و ملی در ترکیه بوده‌اند.» 

در پی حملات اخیر در ترکیه به یک مرکز تاریخی در استانبول و نیز حمله به فرودگاه بین المللی آتاتورک استانبول، بخش گردشگری این کشور متحمل خسارت‌های سنگینی شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار