خبرگزاری رسمی سوریه در گزارشی از ضعیف شدن ارتش ترکیه پس از وقوع کودتای اخیر در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان سانا در گزارشی از واهمه رژیم ترکیه از تلاش برای کودتاهای دیگر در این کشور خبر داده و به بررسی دیدگاه کارشناسان مرکز استراتفورت آمریکا پرداخته است.

در این گزارش آمده است: رژیم ترکیه نگران رخ دادن کودتای دیگری در هر زمانی است. این در حالی است که کارشناسان مرکز استراتفورت آمریکا بر این باورند که این روند سبب خواهد شد که حکومت رجب طیب اردوغان به دنبال هیمنه و سلطه خود بر ارتش باشد، موضوعی که در نهایت به تضعیف ارتش ترکیه می‌انجامد.

خبرگزاری سوریه در ادامه بیان کرد: کارشناسان آمریکایی بر این باورند کودتا در نیروهای مسلح سبب خواهد شد رجب طیب اردوغان به اقدامات سرکوبگرانه خود ضد نیروهای مسلح این کشور ادامه دهد.

این روند سبب خواهد شد که آنکارا به نیروهای مسلح بی اعتماد شود، همکاری با نظامیان در امور سیاسی و استراتژیک از بین برود و نیروهای مسلح و فرماندهان ارتش از نظر روحی دچار مشکل شوند.

سانا گزارش داد: تضعیف ارتش ترکیه به نوبه خود تبعات منفی بر توان ترکیه در برخورد با چالشهای کنونی از جمله جنگ با پ ک ک و نیز جنگ سوریه خواهد داشت. این روند بر موضع آمریکا که از پایگاه هوایی اینجرلیک در جنوب ترکیه برای عملیات علیه داعش در سوریه و عراق استفاده می کند نیز تاثیر گذار است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار