مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی گفت: تمام دستگاه های اجرایی استان وظیفه دارند در اجرای مسابقات ورزشی همدل و همسوی یکدیگر باشند و برای اجرای مطلوب مسابقات بین‌المللی شطرنج " جام سرداران" همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، هوشنگ عطاپور در جلسه هماهنگی برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج "جام سرداران" که در سالن جلسات شهید نیکخواه استانداری ترتیب یافت، با اشاره به میزبانی هرساله این مسابقات توسط ارومیه اظهار کرد: میزبانی ارومیه در برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج نشانگر ظرفیت خوب انسانی و فنی استان در این رشته ورزشی است.

وی با بیان برگزاری مسابقات مختلف ملی و بین المللی در رشته های مختلف ورزشی به میزبانی استان آذربایجان غربی در سالهای اخیر، افزود: آذربایجان غربی در سال های اخیر در برگزاری مسابقات بزرگ ملی و بین المللی در رشته های مختلف ورزشی حرفه ای شده است که نتیجه آن هماهنگی مناسب تمام نهادهای دخیل برای برگزاری اینگونه رقابت هاست.

رئیس هیئت شطرنج آذربایجان‌ غربی هم در این جلسه با قدردانی از استانداری آذربایجان غربی در هماهنگی دستگاه های اجرایی استان در برگزاری مسابقات ورزشی گفت: مسابقات بین‌المللی شطرنج جام سرداران با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آذربایجان و همچنین معرفی قابلیت ها و پتانسیل های استان به ورزشکاران حاضر در مسابقات و همچنین شناسایی ورزشکاران مستعد استان در رشته شطرنج و بالا بردن سطح بازی شطرنج باران استان، از یک الی هفتم مرداد ماه سال جاری در ارومیه برگزار می‌شود.

باقر خلیلی با اشاره به استقبال شطرنج بازان مطرح برای حضور در مسابقات بین‌المللی جام سرداران در ارومیه اضافه کرد: در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی جام سرداران در ارومیه حدود 500 شطرنج باز از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان، دانمارک، هندوستان، عراق، قزاقستان، روسیه، اوکراین، آمریکا، ازبکستان و مغولستان شرکت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه برگزاری مسابقات در سطح بین‌المللی از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و با توجه به اینکه ارومیه پیش از این پنج دوره میزبانی شایسته از خود به نمایش گذاشته است انتظار داریم با همکاری و همراهی مسئولان استان این مسابقات استقبال مطلوبی انجام شود.

رئیس هیئت شطرنج آذربایجان‌غربی با ذکر این مسئله که برگزاری مسابقات بین المللی در استان زمینه ارتقای سطح شطرنج بازان کشور و بویژه استان را بالا می برد ، گفت: نکته‌ای که حائز اهمیت است اینکه بازیکنان استانی از گذشته دور در این دوره از مسابقات مثبت ظاهر شده و به نظر می‌رسد که به درجه‌ای که مدنظر است دست یافته‌اند چون شطرنج ورزشی نیست که شخصی یک شبه استاد بزرگ شود بنابراین بازیکنان در چنین مسابقاتی شرکت کرده و "رنکینگ" می‌گیرند و به واسه آن "فیده" و سپس بین‌المللی می‌شوند و در نهایت به درجه استادبزرگی می‌رسند پس برگزاری این مسابقات فرصت بزرگی برای بازیکنان ایجاد می‌کند.

در ادامه این جلسه نماینده دستگاه های اجرایی استان نکته نظرات خود را در خصوص برگزاری مطلوب مسابقات شطرنج بین‌المللی جام سرداران بیان کردند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.