معاون میراث فرهنگی اصفهان گفت: به تازگی گروه‌های هتل سازی از کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا تمایل خود برای ساخت شعب هتل‌های زنجیره‌ای در ایران و اصفهان را ابراز داشته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ناصر طاهری  اظهار داشت: گردشگری از پردرآمدترین مشاغل با درآمد پایدار در تمام دنیا است و بسیاری از کشورها سالها پیش با مورد توجه قرار دادن این موضوع از ظرفیت گردشگری خود به شکل ویژه استفاده کرده‌اند.

وی افزود: کشور ایران به دلیل متکی بودن بر درآمدهای نفتی طی سالیان گذشته کمتر به این مطلب توجه کرده است اما در سال‌های اخیر با توجه به کاهش درآمدهای نفتی و اهمیت اقتصاد بدون نفت بر موضوع گردشگری متمرکز شده ایم.

معاون میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به شرایط خوب بازسازی خانه های تاریخی بیان داشت: در حالی که پیش از این هزینه پارکینگ، تغییر کاربری و عوارض پروانه برای یک هتل درجه یک حدود ۲۰ میلیارد تومان می شود بازسازی خانه‌های تاریخی از کم هزینه ترین و پردرآمدترین مشاغل با ویژگی توسعه پایدار است.

وی  با بیان اینکه در سال‌های گذشته حتی برخی دستگاه‌های دولتی نیز برای ساخت مهمان‌پذیرهای خود از این خانه‌های تاریخی استفاده می‌کنند، تاکید کرد: به دلیل شرایط اصفهان حتی هتل‌سازی نیز در این شهر دارای معافیت‌هایی هست و با توجه به مصوبه شورای شهر از دو سال پیش این هتل ها بدون هیچ پرداخت هزینه پروانه می گیرند.

طاهری گفت: به تازگی گروه‌های هتل سازی بین المللی از کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا  نیز تمایل خود را به ساخت شعبه هتل‌های زنجیره‌ای خود در ایران و اصفهان ابراز داشته‌اند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.