مهاباد؛

خرید 41 هزار تن گندم از کشاورزان بوکانی

از ابتدای شروع خرید گندم در شهرستان بوکان تاکنون 41 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت : تاکنون از مجموع اراضی زیر کشت گندم در این شهرستان ، برداشت گندم از 65 درصد از مزارع گندم این شهرستان به پایان رسیده است.

صلاح الدین حقگویی با بیان این که خرید گندم از کشاورزان از اول تیرماه آغاز شده است ، افزود : با وجود گذشت 26 روز از آغاز فصل خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان ، تاکنون مبلغی بابت خرید محصول به کشاورزان این شهرستان پرداخت نشده است.

حقگویی اضافه کرد : امسال 74 هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت غلات اختصاص یافته که از این مقدار60 هزار و 500 هکتار آن به زیر کشت گندم و بقیه به کشت جو اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان افزود : از مجموع مزارع گندم شهرستان بوکان نیز بیش از هشت هزار هکتار به صورت آبی و 51 هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت شده است.

وی در خصوص وضعیت خرید جو در شهرستان بوکان هم اضافه کرد : تاکنون 6 هزار و 600 تن جو از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

حقگویی اضافه کرد : کار برداشت جو نیز تاکنون در همه مزارع دیم و 90 درصد مزارع آبی این شهرستان به پایان رسیده و بابت خرید این محصول نیز تاکنون وجهی به کشاورزان پرداخت نشده است.

گفتنی است ؛ شهرستان بوکان با 110 هزار هکتار زمین قابل کشت هر سال مقام نخست تولید گندم استان آذربایجان غربی را به خود اختصاص می دهد و به انبار غله این استان معروف است.

6 مرکز خرید امسال برای دریافت محصولات مازاد بر نیاز کشاورزان در شهرستان بوکان پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.