مهاباد؛

دریافت بیش از 97 هزار اظهارنامه مالیاتی

با پایان مهلت ارائه اظهارنامه های مربوط به فعالیت سال گذشته ، 97 هزار و 500 اظهارنامه مالیاتی در استان دریافت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت : پارسال حدود 48 هزار اظهارنامه در پایان مهلت قانونی ارائه اظهارنامه های سال پیش از آن در استان جمع آوری شد که این تعداد امسال رشد 103 درصدی دارد.

یعقوب مزرعه لی افزود: مهمترین علت این امر ، انعقاد توافق بین سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف کشور در خصوص افزایش نیافتن مالیات عملکرد صاحبان مشاغل بوده است.

وی اضافه کرد: اداره کل امور مالیاتی برای شناسایی واحدهایی که با وجود فعالیت های اقتصادی مالیات نمی پردازند ، تلاش کرده است و در همین راستا بیش از 13 هزار منبع مالیاتی جدید در دو سال گذشته شناسایی شده است.

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان غربی ادامه داد : بیش از هزار و 300 واحد از این تعداد ، مودیان بزرگ مالیاتی هستند.

مزرعه لی همچنین از وصول یک هزار و 457 میلیارد ریال مالیات در سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت : این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 33 درصد رشد دارد که علت مهم آن ، اصلاح قانون مالیات های مستقیم و تغییر آخرین مهلت ارائه اظهار نامه ها از پایان تیر به پایان مردادماه در سال جاری بوده است.

وی با اشاره به رتبه هفدهم آذربایجان غربی در وصول مطالبات مالیاتی در کشور افزود : کمتر از یک درصد مالیات های وصولی در کشور در این استان تامین می شود.

گفتنی است ؛ سالانه بیش از پنج هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی در آذربایجان غربی وصول می شود.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.