مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی از آغاز تبدیل قرار زندان یک زندانی به کاردرمرکز نگهداری معلولان وتبدیل مجازات حبس به مجازات جایگزین در خراسان رضوی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید کمال الدین حسینی افزود: با آغاز طرح مجازات جایگزین زندان در خراسان رضوی همکاری دستگاه قضایی و سازمان زندان ها، اولین سازمان مردم نهاد با عنوان تشکل مردم نهاد مجازات جایگزین حبس، با هدف ارائه برنامه و ایجاد هماهنگی برای تبدیل مجازات های سبک به مجازات های جایگزین آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه مجازات جایگزین حبس برای جرایم سبک وضع خواهد شد افزود : جرایم مواد مخدر ، کلاهبرداری ، قتل ، تجاوز به عنف شامل این طرح نمی شوند.

او گفت : در بسیاری از مواقع ممکن است فردی که دارای موقعیت اجتماعی مطلوبی است، ناخواسته جرمی را مرتکب شود و با وقوع این جرم و ورود وی به زندان، موقعیت اجتماعی و آینده شغلی وی و موقعیت اجتماعی خانواده اش به مخاطره بیفتد.

حسینی افزود : این افراد می توانند به تشخیص قاضی، به جای حضور در زندان به مجازات های اجتماعی متناسب با جرمی که مرتکب شده اند، محکوم شوند.

او ادامه داد : علاوه بر حفظ شأن، خانواده و موقعیت شغلی محکومان مجازات های سبک، یکی دیگر از فواید اجرای مجازات های جایگزین، کاهش ورود آمار زندانی ها به زندان است.

حسینی گفت : برای گذراندن ایام محکومیت، افراد بیکار 8 ساعت و افراد شاغل نیز 4 ساعت از روز در یکی از سازمان ها و دستگاه های دولتی و اجتماعی به ارائه خدمات اجتماعی رایگان خواهند پرداخت.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.