3000سرباز وظیفه در مرکز آموزش شهید باهنر ناجا در کرمان از آموزش های امدادی طرح خادم هلال احمر بهره مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان،هادی فرشید سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمراستان کرمان افزود:اولین دوره آموزش کمک های اولیه به سربازان وظیفه به ابتکار جمعیت هلال احمرشهرستان کرمان برگزارشد.
وی گفت: دراین دوره ۱۵ساعته آموزشی،۳۰۰۰نفر ازپرسنل وسربازان مرکز آموزش شهیدباهنر ناجا درکرمان حضور داشتند.
فرشید با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی کمک های اولیه عنوان کرد: کمک های اولیه مراقبت های خیلی فوری است که به فردآسیب دیده یا فردی که دچار بیماری های ناگهانی شده ارائه می شود.
وی افزود :برگزاری این دوره درراستای گسترش آموزش های همگانی و اطلاع رسانی در زمینه حوادث وبلایای طبیعی است.
فرشید بابیان اینکه هریک از حوادث وبلایا برای شهروندان وامکانات جامعه می تواند عواقب طولانی مدتی به همراه داشته باشد گفت: این مهارت ها هیچ وقت جای مراقبت های پزشکی را نمی گیرد اما تا رساندن مصدوم به مراکز درمانی قطعا"می تواند مفید باشد.
وی افزود: هدف از برگزاری این دوره‌ی آموزشی، بالا بردن سطح آگاهی و آمادگی پرسنل و سربازان ساكن پادگان آموزشی ،برای مقابله با حوادث و سوانح غیر مترقبه ؛شامل حوادث طبیعی و غیرطبیعی است.
فرشید عنوان کرد:در دوره آموزشی برگزار شده ،شرکت‌کنندگان با موضوعاتی از جمله ارزیابی بیمار و کنترل صحنه،کمک‌های اولیه در خونریزی‌ها و شکستگی‌ها، احیای قلبی-ریوی، مسمومیت ها، سوختگی ها و انسداد راه هوایی آشنا شدند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار