معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استاندار استان گفت: برنامه ریزی دقیق تر و سیاستگذاری اصولی تری از سوی متولیان امر و مسئولان اجرایی این استان برای ترویج روزافزون فرهنگ عفاف و حجاب در استان شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ فتاح محمدی در نشست فعالان حوزه زنان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد افزود: هر چند که تاکنون اقدام های چشمگیری برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور و استان انجام شده اما با توجه به گستره تهاجم فرهنگی دشمنان در این راستا چنین فعالیت هایی نیز به تلاش بیشتر نیاز دارد.

وی بیان کرد: عفاف و حجاب یک فرهنگ راهبردی بوده و گسترش هر چه بیشتر این فرهنگ نیز یک وظیفه، رسالت و تکلیف همگانی است و مردم، مسئولان اجرایی و متولیان امر باید نقش ایفا کنند.

محمدی با بیان اینکه عفاف و حجاب تنها مختص زنان نیست و مردان را نیز شامل می شود، اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی نگاه و توجه جدی به بانوان در بحث عفاف و حجاب نقش حساس تربیتی و مدیریتی آنان در کانون خانواده هاست.

وی با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: مسائل و مشکلات حوزه زنان و خانواده استان به طور کامل تعیین و در این سفر به اطلاع مسئولان کشوری رسانده شود.

محمدی ابراز داشت: سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد معرفی کننده استان بوده و به همین دلیل باید علاوه بر استقبال پرشور مردم استان از این هیات مسائل و مطالبات مهمی نیز در تمامی ابعاد از جمله حوزه زنان و خانواده مطرح و پیشنهاد داده شود.

وی افزود: باید ظرفیت ها و توانمندی های متعدد زنان کهگیلویه و بویراحمد در تمامی زمینه ها در این سفر تبیین و تشریح شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: تعطیلی روزهای پنجشنبه دستگاه های اجرایی استان در فصل تابستان به منظور صرفه جویی در انواع حامل های انرژی انجام شده است.

مجبد محنایی افزود: بانوان شاغل در نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد می توانند از این فرصت ارزنده برای رسیدگی هر چه بهتر به امور زندگی و خانه داری استفاده بهینه کنند.
 
وی بیان کرد: بر اساس قانون باید یک درصد از اعتبارات هر دستگاه اجرایی در زمینه مسائل فرهنگی هزینه شود و بودجه حوزه زنان و خانواده نیز جزو همین یک درصد است.

محنایی اظهار کرد: مسائل و مشکلات حوزه زنان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد به ویژه کاهش ساعات کار بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی استان با جدیت از طریق استانی و ملی پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.