رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی فناوری گفت: حوزه زیست‌فناوری و داروهای پیشرفته بیشترین میزان وام را از این صندوق دریافت کرده که باعث پیشرفت 220 شرکت فعال دانش‌بنیان در این زمینه شده است.

بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فعالیت 2 هزار و 450 شرکت دانش‌بنیان در کشور اظهار داشت: وام‌هایی  که این صندوق به شرکت‌های دانش‌‌بنیان اهدا کرده آینه تمام‌عیار فعالیت بخش خصوصی در  کشور را نشان می‌دهد و طبق نمودار این صندوق در حال حاضر هزار  و 116 طرح مصوب با بودجه‌ای بالغ بر هزار و 100 میلیارد تومان به خودش تعلق  گرفته که از این میزان حوزه زیست‌‌فناوری و بیوتکنولوژی بیشترین مقدار وام را از آن خود کرده اند. 
 
وی یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیان داروهای پیشرفته و تجهیزات پزشکی به همراه حوزه زیست‌فناوری 31 درصد از مصوبات صندوق نوآوری را به خود اختصاص داده اند. 
 
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی فناوری در خصوص فعالیت بیش از 220 شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های زیست‌‌فناوری و تجهیزات پزشکی گفت: این دو حوزه تا هم‌ اکنون 235 میلیارد تومان به خاطر پروژه‌های در دست اجرا از صندوق نوآوری و شکوفایی وام گرفته و حوزه داروهای پیشرفته در این میان در کشور از ظرفیت بالایی در جهت رشد و ترقی برخوردار است. 
 
وی عنوان کرد: حوزه‌های الکترونیک، آی سی تی  و کنترل بعد از حوزه‌های زیست‌فناوری بیشترین میزان وام را به خود اختصاص داده و 180 شرکت دانش‌بنیان در این حوزه‌ها فعالیت دارند. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.