معاون امور استان های رسانه ملی:

ضرورت بازمهندسی جدید در شبکه های استانی

معاون امور استان های رسانه ملی گفت:ضروریست بازمهندسی جدیدی در شبکه های استانی انجام شود و با فعالیت شبکه محوری از مرکز محوری خارج شویم.

ضرورت بازمهندسی جدید در شبکه های استانی به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،دکتر دارابی در اختتامیه همایش مدیران کل مراکزشبکه محوری باید در دستور کار مراکز استانهای صدا و سیما استانها در مشهد افزود: ما اداره و مدیریت شبکه استانی را از شما می خواهیم و معیار و سنجش و انتخاب را براساس فعالیت در راستای شبکه محوری قرار داده ایم.


وی گفت: پیام و مخاطب باید در شبکه ،محور قرار اصلی قرار گیرد،رقابت امروز بسیار سرنوشت ساز شده است و یکی از راهبردهای جدید، حفظ مخاطبان فعلی و جذب مخاطبان جدید است.


معاون امور استانهای رسانه ملی گفت: رادیو باید برای جذب مخاطب برنامه داشته باشد و در رقابتی که با تلویزیون دارد حذف نشود،البته این به آن معنی نیست که رادیو کمرنگ شده بلکه بحث رقابت ،اینجا مطرح است.


وی تصریح کرد: با نظر سنجی که انجام شده شبکه های تلویزیونی در استانها در میان شبکه های تلویزیون رتبه ی چهارم را دارد که این اهمیت شبکه های استانی و بومی را نشان می دهد.


دکتر دارابی با اشاره به اینکه با امکاناتی که داریم باید برنامه سازی در استاندارد جهانی انجام شود افزود: از سال 88 تاکنون برنامه های سیمای استانی تغییر چندانی نداشته و یک روند ثابت را دنبال کرده و این یک زنگ خطر است و ما باید به آن توجه کنیم.


وی اظهار داشت:شما باید با اقتدار کارتان را دنبال کنید تا سازمان بداند که بدون شبکه ی استانی نمی تواند سازمان را اداره کند و همه ی افتخار ما در سازمان مربوط به استانهاست.


دکتر دارابی تصریح کرد: ما در دهه ی هفتاد کمتر از انگشتان دست شبکه ی ماهواره ای داشتیم اما اکنون 217 شبکه ی ماهواره ای درحال تبلیغ علیه فرهنگ،اعتقادات و خانواده های ما بویژه جوانان هستند.


وی گفت: تهران اهمیت خودش را دارد و همه ی ایران تهران نیست، ما اگر بخواهیم از آداب و رسوم، نمادها،وحدت ملی،ثبات سیاسی،گویش زبان ها و گردشگری صحبت کنیم باید از ظرفیت استانها بهره ببریم.


معاون امور استانهای رسانه ملی گفت: آینده پژوهی یکی دیگر از ضرورت های باز مهندسی در استانهاست و امروز این بحث ها بصورت یک علم و یک حوزه در آمده است.


دکتر دارابی عنوان کرد: ما معیار برای مدیریت مراکز شبکه و خروجی محور کارمان است.


دکتر دارابی اظهار داشت: باید از تولید و پخش برنامه های خنثی و بی اثر که باعث کم شدن مخاطب می شود جلوگیری کنیم .


وی گفت: در برنامه های خود باید ساخت برنامه های خوب و آموزشی در راستای مولفه های اقتصاد مقاومتی را لحاظ کنیم وشبکه های استانی باید هویت خود را حفظ کنند .


دکتر دارابی افزود: قرارگاه جبهه فرهنگی و هنری نیروهای مردمی انقلاب هستند که باید صدا و سیما را خانه خودشان بدانند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.