رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:اجرای هفت طرح توسعه کشاورزی این استان نیازمند دو هزار و 880 میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛جعفر گوهرگانی  افزود: اجرای 14هزار هکتار آبیاری تحت فشار با یکهزار و 60 میلیارد ریال،توسعه باغ در هفت هزار هکتار از زمین های شیبدار با 560 میلیارد ریال ، تبدیل بخشی از زمین های دیم به آبی با 500 میلیارد ریال از مهمترین طرح های کشاورزی چشم انتظار اعتبار در کهگیلویه بویراحمد است.

وی اظهارکرد: بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های نوین آبیاری در 14هزار هکتار از زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصویب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری برای بهره وری از کشت گیاهان دارویی در 100 هزار هکتار از زمین های مستعد، پیشگیری از فرسایش خاک و استفاده بهینه از آب و خاک با 490 میلیارد ریال،راه اندازی صندوق حمایت از کشاورزان در شهرستان های گچساران، باشت و کهگیلویه برای بهره گیری از 49درصد اعتبارات دولتی با 150 میلیارد ریال ، ساماندهی اراضی کشاورزی مناطق عشایری این استان با 20 میلیارد ریال و تکمیل مجتمع گلخانه ای باشت با 100 میلیارد ریال اعتبار از نیازهای ضروری رونق کشاورزی در این استان است.

گوهرگانی بیان کرد: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز این طرح ها تا دو سال آینده بهره برداری خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت این طرح ها برای توسعه کشاورزی، خودکفایی ملی و ایجاد فرصت های شغلی پایدار در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عملی شدن این پیشنهادها ،کشاورزی این استان را متحول خواهد کرد.

گوهرگانی ابراز کرد: مقامات بلندپایه کشوری از برخی از این طرح ها بازدید و متولیان استانی نیز آنها را در سفر هیات دولت برای تامین اعتبار مطرح خواهند کرد.

بهره برداران کهگیلویه و بویراحمدی سالیانه 800 هزار تن محصول کشاورزی تولید می کنند.

این استان 270 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که 70درصد از آن به صورت دیم کشت می شود.

حجم نزولات آسمانی در کهگیلویه و بویراحمد سالانه بیش از 11میلیارد مترمکعب است و این استان حدود 10 درصد آب شیرین کشور را در اختیار دارد.

این استان در جنوب ایران یک درصد خاک و 10 درصد منابع آبی کشور را دارد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای چهار هزار و 400 چشمه و 10 رودخانه دائمی و فصلی است

انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.