مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در حوزه راه‌های روستایی استان جهش خوبی به واسطه سفر مقام معظم رهبری در سال 90 اتفاق افتاده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عبدالله بهادری گفت:شاخص آسفالت راه روستایی به کل راه‌ها در کشور  50.97 است که این رقم در استان کرمانشاه 63.7 می‌باشد و با اتمام پروژه های سفر مقام معظم رهبری تا پایان سال این شاخص به 70 درصد خواهد رسید.

وی طول راه‌های روستایی استان را بیش از 5100 کیلومتر اعلام کرد و گفت: 3200 کلیومتر از این راه‌ها آسفالت هستند و بلحاظ طول راه‌های روستایی رتبه نوزدهم و بلحاظ شاخص آسفالت راه روستایی رتبه چهاردهم کشور را داریم.

وی افزود: استان کرمانشاه 347 کیلومتر بزرگراه، 525 کیلومتر راه اصلی، 1983 کیلومتر راه فرعی و 5151 کیلومتر راه روستایی دارد.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به پروژه های مسکن مهر استان داشت و با بیان اینکه کل واحدهای هدف در استان کرمانشاه 47 هزار و 500 واحد می باشد، گفت: تاکنون 33 هزار واحد از این  واحدها که در شهرهای زیر 25 هزار نفر قرار دارند به بهره برداری رسیده که استان کرمانشاه در این زمینه از متوسط کشوری اندکی بالاتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن مهر استان را 91 درصد اعلام کرد و افزود: در دولت یازدهم 72 پروژه در قالب 24 هزار و 700 واحد از این پروژه‌ها افتتاح شده است.

وی با اشاره به پروژه در حال ساخت راه آهن کرمانشاه، طول این پروژه را 177 کیلومتر اعلام کرد که 100 کیلومتر از آن در حوزه کرمانشاه و مابقی در حوزه استان همدان است.
وی مجموع اعتبار مورد نیاز برای این پروژه تا کرمانشاه را 400 میلیارد تومان دیگر اعلام کرد و افزود: مسیر ملایر به کرمانشاه نیمه اول سال آینده افتتاح خواهد شد که در حال حاضر پیشرفت زیرسازی آن 97 درصد است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.