وضع مالیات بر واحدهای مسکونی خالی از عواملی بود که به رکود صدور پروانه ساختمان و ساخت و ساز دامن زد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون عمران و شهرسازی شهرداری اصفهان عصردیروزدر جمع خبرنگاران افزود: الان با احتکار واحد های مسکونی روبرو نیستیم زیرا به سبب رکود با خانه خالی به فروش نرفته مواجه هستیم.
سید جمال الدین صمصام شریعت افزود: به سبب رکود الان اکنون زمان مناسبی برای وضع مالیات بر خانه های خالی نیست.
وی اضافه کرد: مالیات بر خانه های خالی، مالیات بر ساخت و ساز، افزایش قیمت منطقه بندی، قیمت خدمات مهندسی و قیمت بیمه صدور پروانه ساختمان پنج مولفه ای بود که بر اساس آنها پیش بینی می شد، در سال 95 نیز با رکود و کاهش آمار صدور پروانه مواجه باشیم.
صمصام شریعت اظهار کرد: آمار صدور پروانه های ساختمانی اصفهان در سال گذشته نسبت به سال 93، از نظر متراژ 16 درصد افزایش داشته و این در حالی است که در سایر کلانشهرها با کاهش روبرو بوده است.
وی افزود: در سال گذشته بیشترین پروانه های صادر شده از نظر تعداد در منطقه هشت شهرداری اصفهان و از نظر متراژ در منطقه 12 بوده است.
معاون عمران و شهرسازی شهرداری اصفهان اعلام کرد: تعداد واحد های مسکونی در شهر اصفهان بالغ بر 650 هزار پلاک است.
صمصام شریعت اضافه کرد: پروانه های صادرشده نیز از نظر تعداد 22 درصد غیرمسکونی و 78 درصد مسکونی، همچنین از نظر متراژ 75 درصد مسکونی و 25 درصد غیر مسکونی است .
وی گفت: در سطح شهر اصفهان بیشتر اسکلت بندی های ساختمانی بتونی است.
در حاشیه این نشست، از سامانه یکپارچه شهرسازی و درآمد رونمایی شد.
این سامانه تا کنون در منطقه 13 شهرداری اصفهان به صورت پایلوت انجام شده اما تا چند ماه آینده در کلیه مناطق به اجرا درخواهد آمد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.