لجاجت رژیم سعودی ادامه دارد؛

جبیر: همچنان به حمایت از مخالفان سوری ادامه می‌دهیم

وزیر خارجه عربستان سعودی در اظهاراتی تاکید کرد این کشور همچنان از معارضان دولت سوریه حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، عادل جبیر در نشست مشترک خبری با فدریکا موگرینی، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در بروکسل گفت: عربستان با همکاری شرکای خود در منطقه خلیج (فارس) و جامعه جهانی تلاش می‌کند طرف‌های یمنی را به امضای توافقنامه صلح تشویق کند تا یمن را از یک کشور جنگ زده به شرایط توسعه و عمران منتقل کند. 

جبیر افزود: هر روند صلحی در یمن باید مبتنی بر سه پایه اصلی طرح شورای همکاری خلیج (فارس،) نتایج گفتگوهای یمن و قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت باشد. ما برای تشویق طرف‌های یمنی به امضای توافقنامه صلح تلاش می‌کنیم تا این کشور به طرف آینده بهتری حرکت کند. ما در این باره تعامل نزدیک با سازمان ملل و فرستاده ویژه دبیرکل این سازمان در امور یمن داریم. 

وی در ادامه با مطرح کردن ادعاهای بی‌اساس درخصوص دولت سوریه، خاطر نشان کرد: حل بحران سوریه به تمایل نظام بشار اسد برای پایبندی به شرایط صلح از جمله توقف بمباران‌ها، ورود کمک‌های انسانی و شرکت در مذاکراتی بر اساس قطعنامه‌های بینالمللی بستگی دارد. در گذشته تلاش‌های متعددی برای رسیدن به توافقنامه صلح آمیز صورت گرفت، اما موفق نشد. روسیه وعده‌هایی درباره سوریه و اقداماتی که نظام بشار اسد صورت خواهد داد مطرح کرده بود، اما نظام بشار اسد به آن‌ها پایبند نبود و آن‌ها را اجرا نکرد. تلاش‌ها باید ادامه پیدا کند، اما اوضاع بر اساس آنچه در صحنه می‌دانی سوریه رخ می‌دهد، ارزیابی می‌شود. باید دید آیا نظام سوریه به آتش بس پایبند است؟ 

وزیر خارجه سعودی گفت: البته امیدواری به حل بحران سوریه همچنان وجود دارد. ما به حمایت از «مخالفان میانه رو» در سوریه ادامه خواهیم داد. ما همچنین برای مبارزه با داعش و نابودی آن در سوریه و دیگر بخش‌های خاورمیانه تلاش می‌کنیم. 

موگرینی هم در این نشست خبری بر همکاری با عربستان برای مبارزه با گروه تروریستی داعش تاکید کرد و خواستار یافتن راه حل سیاسی برای بحران یمن شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۹ تير ۱۳۹۵
حتما باید مثل اون اردوغان ملعون به چه کنم چه کنم بیفتید تا دست از سر مردم سوریه بردارید زنیکه ی مردنما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۹ تير ۱۳۹۵
دو جنسه کثیف هیچ غلطی نمی توانی بکنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۹ تير ۱۳۹۵
زنیکه خجالت هم نمیکشه ، چارقدِت کوش ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۹ تير ۱۳۹۵
شیعه عربستان .حکومت ل سعود که از نسل آل ذوبیه هستند نابود کنید
مواظب قبر پیامبر اسلام .وخانه خدا باشید .
وهابی ها را هر جای عربستان وری ید شوند دستگیر کونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۹ تير ۱۳۹۵
کچل نوبت شما هم میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۹ تير ۱۳۹۵
تو گور خودتو و اربابانتو کندی!!
آخرین اخبار