شیراز؛

فارس بی نظیر در کشت دانه های روغنی

استعداد بی نظیر کشت دانه های روغنی علت ساخت کارخانه روغن کشی در فارس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛مدیر عامل شرکت کیمیا دانه در مراسم افتتاح کارخانه روغن کشی در سروستان گفت: استان فارس به عنوان قطب کشاورزی کشور برای احداث کارخانه روغن کشی انتخاب شده و از جمله دلایل انتخاب این استان استعداد بی نظیر کشت دانه های روغنی از جمله کلزا و نزدیکی فارس به بنادر جنوبی (در صورت )استحصال دانه های وارداتی است.
شمسایی نبود کارخانه های مشابه در جنوب کشور ، تشویق بخش کشاورزی به کشت کم آب از جمله کلزا و تغییر الگوی کشت با توجه به بحران کم آبی را ازدیگر دلایل ساخت سومین کارخانه روغنی کشی کشور در فارس ذکر کرد.
وی تصریح کرد : این کارخانه در زمینی به مساحت تقریبی 17 هکتار ،با زیربنایی تقریبی 15 هزار مترمربع احداث شده و ظرفیت فاز اول روغن کشی به روش اکستراکسیون 200 تن ورودی دانه برنامه ریزی شده که قابلیت جذب 60 هزار تن دانه در سال را دارد.
مدیر عامل شرکت کیمیا دانه افزود: با توجه به استعداد فراوان فارس در بخش کشت کلزا پیش بینی می شود بخش عمده ای از مصرف کارخانه ظرف 3 سال آینده از تولیدات استان فارس جذب شود.
شمسایی افزود: در ساخت کارخانه از پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا که توسط مهندسین مجرب و کارآزموده ایرانی طراحی شده استفاده شده و از جمله افتخارات این شرکت اخذ گواهینامه ایزو 9001-2008 در مدیریت کیفیت و از اهداف توسعه ای آینده که هیات مدیره مصمم به اجرای آن در سال پیش رو میباشد احداث فاز 2 روغن کشی به ظرفیت 300تن در شبانه روز ،ورودی دانه و احداث فاز تصفیه و بسته بندی به ظرفیت 150 تن است.
شرکت کیمیا دانه فارس بعد از 4 سال بررسی های فنی جامع و امکان سنجی و مکان یابی در سال 90 با سرمایه گذاری بالغ بر 350 میلیارد ریالی بخش خصوصی و مشارکت بانک ملی ، عملیات اجرایی برای ساخت کارخانه روغن کشی سروستان را آغاز کرد که امروز به بهره برداری رسید.
این کارخانه برای 70 نفر به طور مستقیم و یک هزار نفر به طور غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار