اصفهان؛

سرمایه‌گذاری صنعتی در اصفهان از همه نظر به صرفه است

استاندار اصفهان گفت:بیشترین واحدهای صنعتی کشور در استان اصفهان قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،رسول زرگرپور در آیین افتتاح کارخانه تولید موتورسیکلت در شهرک رازی شهرستان شهرضا اظهار کرد: باید بسترهای لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان اصفهان را افزایش دهیم زیرا هم بسترهای لازم برای ایجاد و توسعه صنایع در استان فراهم است و هم این استان نیازهای زیادی در زمینه اشتغال زایی و اجرای طرح هایی برای کاهش آمار بیکاری دارد.

وی اضافه کرد: نرخ بیکاری در استان اصفهان 1.5 تا 2 درصد بالاتر از میانگین کشوری است و از این نظر توسعه و افزایش عرصه‌هایی که منجر به افزایش تعداد اشتغال افراد شود بسیار ضروری است.

استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های صنعتی کشور است که سرمایه‌گذاری صنعتی و ایجاد بخش‌های تولیدی در آن از همه نظر به صرفه است.

زرگرپور با بیان اینکه بیشترین واحدهای صنعتی کشور در استان اصفهان قرار دارد، اظهار کرد: از این نظر استان اصفهان به عنوان یکی از مهم‌ترین برندهای صنعتی در کشور مطرح است.

وی از وجود 10 درصد از صنایع بزرگ کشور در استان اصفهان خبر داد و افزود: در سراسر این استان نیز 9 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط وجود دارد که زمینه اشتغال 250 هزار نفر را فراهم کرده؛ از این نظر نیز استان اصفهان میزبان 10 درصد از جمعیت کارگری کشور است.

استاندار اصفهان گفت: 60 درصد از مصنوعات طلای کشور، 25 درصد از فراورده‌های نفتی،70 درصد فولاد و 50 درصد از سنگ و مصالح ساختمانی کشور در استان اصفهان تولید و عرضه می‌شود.

زرگرپور تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین تعداد شهرک‌های صنعتی کشور در استان اصفهان قرار دارد و از این نظر دولتمردان باید توجه ویژه‌ای به این استان داشته باشند؛ سرمایه گذاری در استان اصفهان به لحاظ وجود زیرساخت‌های مناسب و نیروی انسانی ماهر و بازدهی اقتصادی بسیار به صرفه است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.