دبیر کمیته زیست پالایی آب و خاک ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی فناوری گفت: پاکسازی فاضلاب با حمایت ستاد زیست فناوری با هدف کاهش خروج ارز از کشور تولید و طراحی شد.

سیروس ابراهیمی دبیر کمیته زیست پالایی آب و خاک ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تصفیه فاضلاب های شهری با روش های زیست فناوری اظهار داشت: با تامین اعتبار از طرف صندوق زیست فناوری برای اولین بار استفاده از روش نوین تصفیه فاضلاب مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: این طرح پایلوت در مقیاس برای تصفیه فاضلاب شاهین شهر و تامین آب نیروگاه شهید منتظری اصفهان در حال اجرا بوده که کارایی این روش نوین با فرایند های متداول تصفیه مورد مقایسه قرار می گیرد و سبب افزایش دانش فنی اين فرآيند تصفيه پيشرفته نوین درایران می شود.

دبیر کمیته زیست پالایی آب و خاک ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی یادآور شد: در شرايط كنوني جهان، فاضلاب تصفيه شده به عنوان يكي از منابع مهم آب به شمار مي رود و هرروزه شاهد راه اندازي پروژه هاي جديدي از اين دست در سطح دنيا هستيم. 

ابراهیمی عنوان کرد: فناوري لازم براي خروج از اين وضعيت در دست است و فقط بايد سرمايه گذاري كرد و اين فناوري ها را به خدمت گرفتکه با توجه به اينكه كشور ما در اقليم خشك و نيمه خشک جهان قرارگرفته و ميزان بارندگي آن يك سوم متوسط جهاني است، باید برای استفاده بهينه از آب گام‌هاي موثري را برداريم .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار