پس از هنگ‌کنگ، کاربران اینترنتی در تایوان نیز به چالش عذرخواهی تمسخرآمیز از چین در فیسبوک پیوستند.

پیوستن هزاران کاربران اینترنتی در تایوان و هنگ‌کنگ به چالش «عذرخواهی تمسخرآمیز» از چین!!!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی»، هزاران کابر اینترنتی در تایوان و چین برای پیوستن به نخستین چالش سالانه «عذرخواهی تمسخرآمیز» از چین در فیسبوک، ثبت‌نام کردند. وبسایت خبری «مطبوعات آزاد هنگ‌کنگ»، سیاست‌های تک‌فرزندی چین را به تمسخر گرفته و بابت داشتن سه فرزند از دولت این کشور عذرخواهی کرده است. کابر اینترنتی دیگری نیز در صفحه فیسبوکش بدلیل پوشیدن کفش‌های «نیو بالانس» - بزرگترین شرکت تولیدی کفش ورزشی در جهان- از پکن عذرخواهی کرده است. طبق حکم یک دادگاه چینی، این شرکت آمریکایی حقوق یک شرکت چینی تولید کفش را نقض کرده است. 

چالش اخیر پس از انتشار چندین ویدئوی «عذرخواهی‌های کنایه‌آمیز» افراد مشهور از چین به راه افتاده است. در یکی از فیلم‌های منتشرشده افراد مشهور، یکی از خوانندگان پاپ اهل تایوان بابت حمل پرچم این کشور در یک برنامه زنده تلویزیونی -که در کشور چین توهین‌آمیز تلقی می‌شود- از پکن عذرخواهی کرده است. این ویدئو که در سایت یوتیوب قرار داده شده، تاکنون بیش از 7 میلیون بازدیدکننده داشته است.

چندی پیش نیز یک بازیگر اهل هنگ‌کنگ بدلیل آنکه «چو ان‌لای،» اولین نخست‌وزیر جمهوری خلق چین، را «همجنس‌گرا» خوانده و تصویر «دالایی لاما،» رهبر دینی بوداییان تبت، را در صفحه فیسبوک خود به اشتراک گذاشته بود، از دولت چین عذرخواهی کرد.

در ادامه گزارش آمده است هنرمندان و بازیگرانی که بدلیل انجام اقدامات «ضدچین» اظهار ندامت و پشیمانی نکنند، با خطر محرومیت از ادامه فعالیت هنری و اخراج از محل کارشان روبرو هستند. گزارش‌ها نشان می‌دهد نام «لیدی گاگا،» خواننده آمریکایی، بدلیل ملاقات ماه گذشته‌اش با دالایی لاما، به فهرست سیاه چین افزوده شده است.                

چالش کاربران اینترنتی اهل تایوان و هنگ‌کنگ با واکنش کاربران چینی مواجه شده است. آن‌ها در اقدامی مشابه بدلیل نپذیرفتن وعده‌های همراه با رشوه تایوانی‌ها برای پیوستن به این چالش توهین‌آمیز، از همسایگان تایوانی خود عذرخواهی کردند.  



انتهای پیام/   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۹ تير ۱۳۹۵
توهین به کشور و مردم همسایه و ایجاد تنش و نفرت توی منطقه ای که داری زندگی می کنی نشانه اوج حماقت و نداشتن شم سیاسی شرکت کننده های این جور حرکتهاست
آخرین اخبار