همایش و کارگاه آموزشی استعدادیابی و سنجش پتانسیل آب و خاک در یک منطقه، با حضور رؤسای ادارات واگذاری، توسعه و نظارت بر اراضی مدیریت های امور اراضی استان ها در شهرکرد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همایش و کارگاه آموزشی استعدادیابی و سنجش پتانسیل آب و خاک در یک منطقه، با حضور رؤسای ادارات واگذاری، توسعه و نظارت بر اراضی مدیریت های امور اراضی استان ها به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد در حال برگزاری است.

این کارگاه آموزشی به مدت 2 روز ادامه دارد.

مدیرکل جهادكشاورزی چهارمحال و بختیاری، هدف از برگزاری اين کارگاه را بررسی شيوه نامه تخصيص واگذاري اراضي شيب دار، بخشنامه هاي ابلاغي اخير در حوزه واگذاري اراضي و سامانه جامع واگذاري اراضي كشور و بازديد ميداني از طرح هاي واگذاري اراضي استان بیان کرد.

ذبیح الله غریب، استان چهارمحال و بختياري را يكي از استانهاي داراي پتانسيل بالا در توسعه باغات در اراضي شيب دار عنوان كرد و گفت: در برنامه ششم توسعه، 17 هزار هكتار باغ در اراضي شيب دار استان ایجاد خواهد شد.

وی، با اشاره به فرسايش شديد اراضي استان به ميزان 25 تن در هر هكتار، افزود: در تلاش هستیم تا با توسعه باغات و کشت گياهان دارويي هم از فرسايش خاك جلوگيري و هم زمينه ايجاد اشتغال و درآمدزايي را براي مردم استان فراهم كنيم.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار