اولین واحد احیای فولاد استان چهارمحال و بختیاری تا اواخر تابستان امسال به بهره برداری می رسد.

اولین واحد احیای فولاد چهارمحال و بختیاری به بهره برداری می رسدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: اولین واحد احیای فولاد استان از فولادهای هفت گانه کشور تا اواخر تابستان جاری به بهره برداری می رسد.

سید نعیم امامی افزود: عملیات اجرایی طرح مجتمع فولاد سفید دشت از تیرماه سال ۸۶ در زمینی به مساحت ۲۵۰ هکتار آغاز شد که با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به طور مستقیم و پنج هزار نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می‌ شود.

وی اظهار داشت: این طرح شامل دو واحد اصلی احیای مستقیم به روش میدرکس و واحد فولاد سازی و ریخته گری است.

امامی گفت: در واحد احیای مستقیم به روش میدرکس، گندله وارد شده به سایت توسط گاز احیایی در داخل کوره تبدیل به آهن اسفنجی می شود و در واحد فولاد سازی و ریخته گری آهن اسفنجی در بخش احیا به همراه قراضه آهن و دیگر افزودنی ها در کوره قوس الکتریکی EAF ذوب شده و پس از تصفیه به صورت اسلب ریخته گری می شود.

وی، اجرای برنامه های پیش بینی شده توسعه اقتصادی به منظور رسیدن به جایگاه مناسب تولید فولاد در کشور، کاهش واردات بی رویه فولاد، بومی ‌سازی صنعت تولید آهن و فولاد در کشور و ایجاد اشتغال زایی مناسب در استان را از موارد ضرورت اجرای این طرح عنوان کرد.

شهر سفید دشت از توابع شهرستان بروجن، تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری 35 کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار