سمنان;

روند صعودی مصرف برق در استان سمنان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان از افزایش پنج درصدی مصرف برق در تابستان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید محمد موسوی زاده با اشاره به افزایش 1.5 درجه ای میانگین دمای تابستان 95 در استان گفت : فصل تابستان با افزایش دما اوج بار یا اوج مصرف برق را به همراه دارد و در حال حاضر، میزان مصرف برق در تابستان 95 به اوج مصرف سال قبل، نزدیک شده است.
وی با اشاره به اینکه ساعت های اوج مصرف برق در استان سمنان به ساعت های میانه روز بین ساعت 11 تا 15 تغییر کرده است، افزود: یکی از دلایل اوج مصرف، استفاده از وسایل سرمایشی در این ساعت هاست.
موسوی زاده تصریح کرد: به شهروندان استان سمنان توصیه می شود که از تجهیزات سرمایشی در ساعت های اوج مصرف برق به اندازه دمای رفاه که حدود 24 تا 26 درجه سانتی گراد است استفاده کنند.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر، خاموشی برنامه ای ناشی از کمبود تولید در استان سمنان نداشته ایم و خاموشی هایی با اطلاع رسانی قبلی وجود داشته است که برای اصلاح و بهینه سازی شبکه و تاسیسات توزیع برق و به منظور پایداری و افزایش قابلیت اطمینان خطوط برق رسانی انجام شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق سمنان افزود: با وجود افزایش دمای هوا در تابستان 95، امیدواریم با مشارکت مشترکان و مدیریت بهینه مصرف برق از سوی مردم، همچون سال گذشته، صنعت برق استان گذر موفقی از اوج بار مصرف داشته باشد.
با توجه به صنعتی بودن استان سمنان، رویکرد مصرف برق در این استان به سمت تولید است و با توجه به نیاز به صرفه جویی و کاهش بار مصرف برق در ساعت های اوج مصرف، در تابستان 95 تعداد 21 واحد تولیدی، برق مورد نیاز خود را با استفاده از مولد مقیاس کوچک تامین می کنند.
پیش بینی می شود اوج مصرف برق استان سمنان در سال 95 به 550 مگاوات برسد.
انتهای پیام / ه

برچسب ها: روند ، مصرف ، برق ، افزایش ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.