مشهد؛

پسرعموهای صیاد،در دام ماموران محیط زیست

سرپرست حفاظت محیط زیست خواف گفت: سه پسر عموی صیاد ، در دام ماموران محیط زیست شهرستان خواف افتادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس طاهریان افزود: سه پسر عمو از اهالی شهر نشتیفان که پس از صید یک بهله پیغو تبلیغات خود را برای فروش این گونه پرنده با ارزش شکاری آغاز کرده بودند در دام ماموران یگان حفاظت گرفتار شدند .

وی اظهار داشت: بر اساس گزارشات واصله ماموران یگان حفاظت محیط زیست خواف با هماهنگی دادستان شهرستان وارد عمل شده و پس از چهار روز تلاش، سرانجام موفق به دستگیری هر 3 متخلف شدند.

سرپرست حفاظت محیط زیست خواف ادامه داد: به لطف خدا و با تلاش ماموران یگان، هر سه صیاد بدون درگیری و طی عملیاتی غافلگیر کننده، دستگیر و پرنده صید شده نیز کشف و ضبط شد.

طاهریان ضمن اشاره به بازداشت متهمان به دستور قضایی گفت : پیغو یک پرنده ارزشمند شکاری شبیه قرقی و از خانواده شاهینیان است که بر روی درختان لانه سازی کرده و درفهرست پرندگان حمایت شده است که برای حفاظت از آن اقدامات حفاظتی ویژه ضروری است.

طاهریان از اهالی شهرستان خواف خواست مراقب باشند که در دام افراد سودجو قرار نگرفته و از صید هرگونه پرنده ی شکاری خودداری نمایند چون علاوه بر جزایی که در ماده 13 قانون شکار و صید دیده شده است ، تا سقف 600 میلیون ریال ضرر و زیان برای پرندگان خانواده شاهینیان پیش بینی شده است.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار