بانوی المپیکی تنیس روی میز کشورمان گفت: در یک سال گذشته به آمادگی خوبی رسیدم و تجربه زیادی کسب کردم و حالا به دنبال کسب پیروزی در المپیک هستم.

دارایی//////////////تجربه زیادی کسب کردم/هدفم کسب پیروزی در المپیک استندا شهسواری بانوی المپیکی تنیس روی میز کشورمان که برای دومین بار جواز حضور در مسابقات المپیک را دریافت کرده است در گفتگو با خبرنگار ورزشی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، پاسخگوی سوالات شد.

وی ابتدا در پاسخ به این سوال که چگونه به پینگ پنگ روی آوردید گفت: زمانی که ده سال داشتم یعنی در سال 1375 برای نخستین بار پینگ‌پنگ را حرفه‌ای آغاز کردم. من به این رشته علاقه زیادی داشتم به طوریکه اکثر وقتم را در منزل و مدرسه صرف این کار می‌کردم . این روند تا سال 1380 ادامه داشت و پس از ان برای اولین بار در انتخابی تیم‌ملی نفر پنجم شدم و به عضویت تیم‌ملی در آمدم. پس از همین اتفاق بود که ورزش حرفه‌ای من آغاز شد وبرای اولین بار در مسابقات قهرمانی غرب آسیا در سال 1380 به میدان رفتم و در پایان رقابتها موفق به کسب رتبه سوم شدیم. 

شهسواری در ادامه افزود: پس از مسابقات غرب آسیا در مسابقات دیگری از جمله مسابقات آسیایی، کاپ فجر، جهانی و کشورهای اسلامی به میدان رفتم. مسابقات لیگ هم تاثیر زیادی در حرفه‌ای شدن من داشت و توانستم تجارب زیادی به دست بیاورم تا اینکه جواز حضور در المپیک 2012و 2016 را کسب کردم.

کاپیتان تیم ملی تنیس روی میز بانوان کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا  تصور میکردید راهی المپیک شوید عنوان کرد: در دوران جوانی و سالهایی که تازه وارد این رشته شده بودم اصلا چنین فکری نمی‌کردم اما در چند سال گذشته تمام فکر من حضور در المپیک و درخشش در مسابقات مختلف است. متاسفانه تا پیش از المپیک 2012 لندن تصور حضور در المپیک را نداشتم زیرا در 2 دوره انتخابی آن حذف شده بودم.

شهسواری در پاسخ به این سوال که هدف شما تنها حضور در المپیک است یا به دنبال کسب موفقیت در این مسابقات هستید گفت: در گذشته مخصوصا پیش از المپیک 2012 هدف من تنها حضور در المپیک بود اما از 4 سال گذشته وضعیت تفاوت زیادی داشته و من به دنبال به دست آوردن پیروزی در این رقابت‌ها هم هستم. برنامه ریزی های زیادی برای کسب موفقیت داشته ام و امیدوارم مانند دوره گذشته حذف نشوم. یکی از موضوعاتی که بعد از المپیک لندن مرا به شدت ناراحت کرد آن بود که هدف و آرزوهایم کوچک بود اما حالا با کمک فدراسیون تلاش می‌کنم بهترین عملکرد ممکن را به نمایش بذارم.

وی درپاسخ به این سوال که آیا برای المپیک 2020 هم شاهد حضور شما خواهیم بود یا نه عنوان کرد: در مورد المپیک بعدی نمیتوانم الان نظر بدهم اما قصد دارم که برای المپیک بعدی هم حاضر باشم. در یک سال گذشته اردوها وشرایط آماده سازی بسیار خوبی داشتم و تجربه بسیار زیادی کسب کردم. احساس می‌کنم بهتر از گذشته بازی می‌کنم و می‌خواهم همین روند را ادامه دهم.

شهسواری افزود: خوشبختانه موفق شدیم در مسابقات جهانی به یک رده بالاتر صعود کنیم و هدف ما حالا آن است که در مسابقات بعدی هم موفق شویم و به دسته بالاتر صعود کنیم.

بانوی المپیکی کشورمان  در پایان ودر خصوص شرایط اردوی آماده سازی پیش ازالمپیک این چنین گفت: برگزاری اردوهای آماده سازی وحضور در مسابقات بین‌المللی در کشورهای ژاپن، کره جنوبی وچین بسیار خوب بود و به کسب تجربه وآماده سازی ما کمک شایانی کرد، حالا احساس می‌کنم تجربه خوبی دارم و به خوبی برخی از تکنیکها و تاکتیکهای خاص را یاد گرفتم. مطمئن هستم همین مسائل کوچک میتواند در مسابقات بزرگی همچون المپیک کمک بسیار زیادی به من بکند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار