رئیس‌جمهور فرانسه گفت: حمله نیس ما را بر آن می‌دارد که وحدت و همبستگی خود را افزایش دهیم. ‎

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، "فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور فرانسه، در بازدید از مرکز آموزش پلیس نظامی گفت بیشتر قربانیان حمله شهر نیس از ملیت های خارجی بودند و بیشتر زخمی ها نیز وضع بدی دارند. حمله نیس ما را بر آن می دارد که وحدت و همبستگی خود را افزایش دهیم.

وی افزود ما باید حالت اضطراری را شش ماه دیگر تمدید کنیم و وظیفه من حمایت از فرانسوی ها و توجه به ارزشهای عالی است.

رئیس جمهور فرانسه گفت: خشم برخاسته از حمله تروریستی نیس، نباید موجب انزجار و شک شود. تروریست ها می کوشند تا تفرقه، درگیری و اختلاف را رواج دهند.

وی اعلام کرد: در آغاز سال آتی، تعداد نیروهای ذخیره ارتش را به تعداد 40 هزار سرباز افزایش خواهیم داد‎. ما برای حفاظت از کشور به قدرت و توان تمام مردم فرانسه نیاز داریم.‎ از مردم می خواهم تا به نیروهای ذخیره ارتش بپیوندند.

اولاند افزود: از تمام فرانسوی ها می خواهم تا آموزش های لازم برای کمک های اولیه را فرابگیرند. به صورت کاملا محرمانه، 16 حمله تروریستی را خنثی و 170 مظنون را در ارتباط با آن بازداشت کردیم.

رئیس‌جمهور فرانسه گفت: منبع تروریسمی که فرانسه را هدف قرار می دهد داعش است و جنگنده های ما مواضع آن در سوریه و عراق را هدف می گیرند.‎ عملیات اطلاعاتی مهمی را در لیبی انجام می دهیم و تاکنون سه نفر از سربازانمان در آنجا کشته شده اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار