روزنامه فرانسوی لوفیگارو نوشت: پلیس فرانسه دستور داده است که تمامی ویدئوهای دوربین‌های مداربسته در شهر نیس که تصاویر حملۀ تروریستی در این شهر را ثبت کرده بودند، نابود شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه لوفیگارو، پلیس فرانسه دستور داده است که تمامی ویدئوهای دوربین‌های مداربسته در شهر نیس که تصاویر حملۀ تروریستی در این شهر را ثبت کرده بودند، نابود شوند، اما مقامات محلی از اجرای این دستور امتناع کرده‌اند.

بر این اساس، در تاریخ 24 تیر ماه سال جاری محمد بوهلال، یک تروریست 31 ساله که اصالتاً تونسی بود، در جشن روز ملی فرانسه در شهر نیس با کامیون جمعیت حاضر را در مسیری به مسافت دو کیلومتر و با حرکات مارپیچ زیر گرفت. داعش مسئولیت این حادثه را که 84 کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت، برعهده گرفت.

دفتر دادستان پاریس اعلام کرد درخواست پلیس ضدتروریسم از مقامات محلی برای جلوگیری از «انتشار کنترل نشدۀ» این تصاویر مطرح شده است، اما مقامات نیس با طرح شکایتی اعلام کردند این تصاویر می‌توانند به عنوان مدرک مورد استفاده قرار بگیرند.

پس از بروز حملۀ نیس، اختلافات داخلی در فرانسه بر سر عملکرد نیروهای امنیتی برای محافظت از مردم در جریان این حمله بالا گرفت. فرانسه در آبان ماه سال گذشته نیز هدف چند حملۀ تروریستی گروه داعش قرار گرفت که 130 قربانی گرفتند و در پی آن حملات، تدابیر امنیتی در این کشور و دیگر کشورهای اروپایی به شدت افزایش یافته بود.

روزنامۀ فرانسویِ فیگارو به نقل از یکی از مقامات شهر نیس، نوشت: «این نخستین بار است که از ما خواسته شده مدارکی را نابود کنیم... مقامات مسئول (در نیس) اختیارات قانونی لازم برای چنین کاری (حذف تصاویر) ندارند.»

این روزنامه به نقل از مقامات پلیس و دادستانی پاریس نوشت، پلیس با نابود کردن تصاویر دوربین‌های مداربستۀ نیس به دنبال حفظ حیثیت قربانیان است تا اعضای گروه تروریستی داعش از تصاویر آن‌ها در ویدئوهای تبلیغاتی خود سوء استفاده نکنند. گروه تروریستی داعش اخیراً دو ویدئوی تبلیغاتیِ تازه منتشر کرد که در یکی از آن‌ها از تصاویر قربانیانِ حملۀ نیس برای تهدید دوبارۀ فرانسه استفاده کرده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار