استاندار استان گفت: همه شرایط برای سفر هیات دولت در روزهای آینده و بهره گیری از آن برای توسعه استان فراهم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید موسی خادمی امروز در نشست بخش خصوصی و دولت افزود: پیشنهادهای استان به دولت برای توسعه اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی آماده شده است و به صورت بخشی در روز سفر ارائه خواهد شد.

وی اظهار کرد: تسهیلات موردنیاز برای رفع مشکلات تولیدکنندگان، کمک های فنی و اعتباری، الزام های قانونی و بالادستی، چند طرح در صنایع نفت و گاز، گیاهان دارویی و تخصیص آب ارائه خواهد شد.

خادمی بیان کرد: اگرچه نباید انتظار حل همه مشکلات تاریخی این استان را از یک سفر هیات دولت داشت اما این استان مستحق کمک های متفاوت دولت است.

وی عنوان کرد: تاکنون نیز قدم های خوبی برای توسعه اقتصادی و بنیادی استان برداشته شده اما نهایی کردن آنها به پشتیبانی کامل دولت بستگی دارد.

خادمی گفت: در همین زمینه تفاهمنامه های با شرکت های بزرگ دولتی برای سرمایه گذاری در استان منعقد شده که با اجرای آن شرایط توسعه اقتصادی استان فراهم می شود.

وی افزود: در ماه های گذشته با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، بنیاد برکت و سایر شرکت ها و نهادهای دولتی سرمایه گذاری تفاهمنامه هایی منعقد شده که اجرای آنها با حمایت دولت میسر می شود.

خادمی بیان کرد: شرکت های تخصصی توسعه ای برای سرمایه گذاری در این استان مکلف شده اند و برخی طرح های ایمیدرو و ایدرو با سفر هیات دولت به استان شروع خواهد شد.

وی عنوان کرد: ساخت مجتمع تجاری یاسوج، کارخانه بزرگ فولاد و چند طرح بزرگ دیگر در همین سفر شروع خواهد شد.

خادمی گفت: بنیاد برکت و مجتمع اقتصادی کوثر نیز برای سرمایه گذاری در استان اعلام آمادگی کرده اند.

وی بیان کرد: تولیدکنندگان، سرمایه های اصلی این استان و مردم هستند که برای ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال، ایثار کرده اند.

خادمی گفت: استقبال تاریخی مردم از سفر هیات دولت می تواند نقش موثری در جلب نظر سیاست سازان رده بالای کشور برای توجه به استان داشته باشد.

وی از مردم استان خواست با حضور گسترده و پرشور در استقبال از هیات دولت در آینده توسعه این استان سهیم باشند.

خادمی از فعلان بخش خصوصی خواست تا با بخش دولتی برای استقبال از هیات دولت همکاری کنند و وظایف عمده ای را بر عهده بگیرند.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.