یاسوج ؛

کمبود امکانات اطفای حریق جنگل ها در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شود

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمبود اعتبارات و امکانات اطفای حریق جنگل ها و مراتع در این استان برطرف شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛حجت الاسلام غلامرضا مزارعی روز چهارشنبه در نشست شورای صیانت از حقوق بیت المال کهگیلویه و بویراحمد افزود: کمبودهای موجود در این زمینه ناشی از سهل انگاری مدیران پیشین و یا همت پایین مدیران فعلی استان است.

وی بیان کرد: عرصه های جنگلی و مرتعی جزو ظرفیت ها و قابلیت های مهم کهگیلویه و بویراحمد است و باید به نحو احسن صیانت شوند.

مزارعی اظهار کرد: در آتش سوزی های اخیر بخشی از جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد نوعی تلاش جهادی در زمینه مهار آن از سوی مردم، مدیران اجرایی، نهادهای دولتی و نیروهای بسیجی مشاهده شد و نشان داد که با روحیه جهادی بهتر می توان با بحران ها مقابله کرد.

وی عنوان کرد: ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد اقدام به شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های دستگاه های مختلف اجرایی این استان در زمینه مقابله با انواع بحران ها از جمله آتش سوزی جنگل ها و مراتع به منظور هماهنگی بهتر و جلب مشارکت هر چه بیشتر آنان کند.

مزارعی ابراز داشت: رسانه های کهگیلویه و بویراحمد هنگام بروز انواع بحران ها از جمله آتش سوزی جنگل ها و مراتع علاوه بر انعکاس واقعیت ها و پرهیز از هرگونه افراط و تفریط در بیان اخبار و رویدادها اقدام به فرهنگ سازی گسترده تر بین مردم این استان در زمینه صیانت از عرصه های طبیعی استان کنند.

وی افزود: تمامی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با بحران های مختلف همکاری، مشارکت و تعامل لازم را با یکدیگر داشته باشند.

مزارعی گفت: مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای گرفتن اعتبارات و امکانات مورد نیاز برای مقابله با بحران ها از جمله آتش سوزی جنگل ها و مراتع پیگیری های لازم را از طریق ملی انجام دهند.

وی بیان کرد: آنچه می تواند موجب رشد، توسعه و پیشرفت کشور و کهگیلویه و بویراحمد شود حرکت و عمل جهادی و پرهیز از فرافکنی و دیگران را مقصر دانستن است که باید این امور مهم مورد توجه جدی مدیران اجرایی و مردم استان قرار گیرد.

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه های اجرایی استان در مهار آتش سوزی های اخیر جنگل ها و مراتع، گفت: همکاری نکردن این اداره ها به گونه ای بود که حتی پاسخگوی تلفن مسئولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز نبودند.

مهرداد کرمی افزود: برخی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در این بحران مهم همکاری لازم را با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نداشتند.

وی بیان کرد: چنانچه دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مهار آتش سوزی های اخیر جنگل ها و مراتع همکاری بیشتر و مطلوبتری با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان داشتند حجم آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان گسترده نمی شد.

کرمی اظهار کرد: عملکرد رسانه های کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پوشش اخبار و رویدادهای آتش سوزی های اخیر جنگل ها و مراتع این استان مطلوب و رضایت بخش است.

وی عنوان کرد: چنانچه اطلاع رسانی شفاف و به موقع رسانه های کهگیلویه و بویراحمد در آتش سوزی های اخیر جنگل ها و مراتع این استان نبود برخی از دستگاه های اجرایی استان نیز همکاری لازم را نمی کردند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: جلوگیری از بروز آتش سوزی جنگل ها و مراتع در استان مستلزم کار علمی و کارشناسانه است.

سید حسین کاظمی افزود: اعتبارات عمرانی برخی از دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای دیگر امور از جمله پرداخت حقوق نیروهای انسانی هزینه می شود.

وی بیان کرد: این امر خلاف قانون بوده و سازمان بازرسی و دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد نظارت بیشتری در این زمینه داشته باشد.

کاظمی اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد حدود 300 نیروی انسانی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان نیز تعدادی قرق بان را به طور غیر ضابطه مند به کار گرفته است و توانایی پرداخت حقوق آنان را نیز ندارد.

وی عنوان کرد: یکی از دلایل اصلی این امر جذب نیروهای انسانی مازاد و به طور غیر ضابطه مند در برخی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و کمبود منابع مالی برای پرداخت حقوق آنان از محل اعتبارات جاری است.

کاظمی ابراز داشت: در آینده به هیچ وجه اجازه داده نمی شود که دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از اعتبارات عمرانی برای پرداخت حقوق نیروهای انسانی که به طور غیر ضابطه مند به کار گرفته شده اند استفاده کنند

انتهای پیام /ف
برچسب ها: اطفا ، حریق ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.