یک قاضی برزیلی حکم مسدود کردن واتس آپ را برای مدت نامحدودی در کشورش صادر کرد.

برزیل یک بار دیگر واتس آپ را مسدود کرد
به گزارش خبرنگار اخبار داغ فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، قاضی دانیلا باربوسا دستوری مبنی بر مسدود شدن واتس آپ متعلق به فیس بوک را برای مدت نا محدودی در برزیل صادر کرد.

بر اساس این گزارش این حکم به دلیل جلوگیری از همکاری این پیام رسان و حامل های بیسم برزیل با تحقیقات جنایی صادر شده است.

در حکم این قاضی برزیلی اشاره شده مدیر عامل شرکت واتس آپ، ژان کوم در یک پست فیس بوک گفته است ما در حال کار برای برقراری تماس آنلاین از طریق واتس آپ در برزیل هستیم و این تکان دهنده است که پس از دو ماه با وجود اینکه مردم برزیل و قانونگذاران با صدای بلند مسدود کردن خدمات واتس آپ را رد کردند این حکم دوباره تکرار شد.

در ماه دسامبر به حکم این قاضی برزیلی واتس آپ به دلیل عدم پاسخگویی به حکم دادگاه به مدت 48 ساعت مسدود شده بود که در آن زمان مارک زاکربرگ مدیر عامل شرکت فیس بوک این اتفاق را روز غم انگیزی برای برزیل خواند و گفت این تصمیم کوته بینانه است.

اما در ماه مه نیز قاضی مارسل دستور داد اگر واتس آپ گزارش های مربوط به تحقیقات مواد مخدر را ارائه ندهد 72 ساعت مسدود خواهد شد، با این حال این ممنوعیت تنها یک روز به طول انجامید.

در همین زمان مدیرعامل واتس آپ گفت دسترسی به داده هایی که مقامات برزیلی درخواست کرده اند به سادگی صورت نمی پذیرد و کدگذاری پیام ها برای حفظ اطلاعات و امنیت بیشتر انجام می شود حتی تاریخچه چت ها نیز بر روی سرورهای ما حفظ نمی‌شود.

کوم همچنین گفته است هنگامی که کدگذاری شده ارسال می شود هیچ کس دیگری حتی خود ما نمی تواند آن را بخواند.

گفتنی است فیس بوک در این باره اظهار نظر سریع نداشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار