مصرف مداوم پیاز می تواند به عنوان یک استراتژی پیشگیری کننده از سرطان محسوب شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یک کارشناس ارشد تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه رادیکال های آزاد می توانند سبب تغییرات سرطانی در سلول های بدن شوند، گفت: پیاز مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند و بدن را از رادیکال های آزاد پاک می کند.
یاسمین فتحی خانواده پیاز را شامل پیازچه، موسیر و تره فرنگی عنوان کرد و افزود: در گذشته از پیاز برای درمان خانگی سرفه و سرماخوردگی و برونشیت استفاده می شده است.
این کارشناس ارشد تغذیه دانشگاه، گفت: "کوئرستین" موجود در پیاز یک فیتونوترینت قوی است که مانند ویتامین E و C، به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند؛ آنتی اکسیدان ها باعث پاکسازی بدن از رادیکال های آزاد می شود.
یاسمین فتحی اضافه کرد: رادیکال های آزاد می توانند سبب تغییرات سرطانی در سلول های بدن شوند، جذب "کوئرستین" موجود در پیاز 32درصد کاراتر و سریع تر از جذب "کوئرستین" موجود در سیب و چای است.  
او با بیان اینکه کوئرستین موجود در پیاز به مدت 24ساعت در بدن باقی می ماند، گفت: بنابراین مصرف مداوم پیاز می تواند میزان کوئرستین خون را افزایش داده و از بدن در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت کند.
این کارشناس ارشد تغذیه در دانشگاه، سیگار کشیدن را یکی از مهم ترین عوامل ایجادکننده سرطان مثانه در انسان عنوان کرد و ادامه داد: "فلاونوئیدهای" موجود در پیاز سبب محافظت از مثانه در برابر "کارسینوژن ها" از راه واکنش دادن و یا متصل شدن به آنها می شود، بنابراین مصرف مداوم پیاز می تواند به عنوان یک استراتژی پیشگیری کننده از سرطان محسوب شود.
فتحی در ادامه گفت: کوئرستین موجود در پیاز، مانع از آسیب LDL از سوی رادیکال های آزاد می شود، فلاونوئید مانع از ایجاد لخته های خونی می شوند.
کارشناس ارشد تغذیه در دانشگاه، یادآور شد: سایر میوه ها و سبزی ها که تامین کننده ویتامین E و C هستند میزان کوئرستین کمتری را فراهم می کنند، بنابراین مصرف کوئرستین موجود در پیاز می تواند به عنوان یک ماده پیشگیری کننده مهم در پیش گیری از بیماری های قلبی عروقی باشد.  
انتهای پیام/ن
برچسب ها: پیشگیری ، سرطان ، مصرف ، پیاز ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار