شیراز؛

آغاز به کار کلینیک درد در شیراز

کلینیک درد، از شهریور امسال برای تسکین دردهای بیماران مبتلا به سرطان، در درمانگاه شهید مطهری شیراز آغاز به کار کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی این شهر، اخلاق فلوشیپ فوق ‌تخصصی طب تسکینی و درمان درد دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در حال حاضر، روزهای چهارشنبه هر هفته در درمانگاه شهید مطهری شیراز به بیماران در زمینه تسکین درد، خدمات ‌رسانی می‌شود و در تلاش هستیم تا تعداد روزهای خدمات‌دهی به بیماران را افزایش دهیم گفت: در کشور ما پس از بیماری ‌های قلبی عروقی و تصادفات، سرطان ‌ها در ردیف سومین عامل مرگ ‌و میر، جای گرفته ‌اند.
سید هدایت اخلاق افزود: در این مرکز سعی داریم بیماران را زیر پوشش اقدامات درمانی و حمایتی همه‌ جانبه داشته باشیم و این اقدامات در مرحله نخست، شامل تسکین درد و در مراحل بعد درمان سایر نشانه ‌ها مانند زخم بستر، عفونت، تهوع، استفراغ و بی ‌اشتهایی است.
 اخلاق اضافه کرد: 10 تا 15 درصد مردم در مدت زندگی به سرطان مبتلا می‌شوند و بسیاری از آن ‌ها می‌ توانند درمان شوند.
وی ادامه داد: بیش از 50 درصد بیماران مبتلا به سرطان در دوره بیماری، دچار درد های متوسط تا شدید می‌شوند و اگر این درد مهار نشود برای بیماران و خانواده آن ‌ها آزاردهنده است.
فلوشیپ فوق‌تخصصی طب تسکینی و درمان درد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیان کرد: در این مرکز می‌کوشیم به ‌صورت سرپایی و در صورت لزوم، با بستری بیمار در بیمارستان شهید دکتر چمران، درد بیماران را مهار و درمان کنیم.
اخلاق اضافه کرد: یک‌ سری از سرطان‌ ها مانند سرطان خون و پوست، درد کمتری دارند، اما بسیاری از سرطان‌ ها مانند سرطان استخوان و سرطان‌ هایی که شکم را گرفتار می‌کنند، درد شدیدی دارند.
وی خاطر نشان کرد: بیمار سرطانی به ‌صورت معمول با مسائل بسیاری روبه‌رو می‌شود که یک‌سری از این مسائل مربوط به درمان، شیمی‌درمانی، هزینه داروها و نبودن دارو ها است و ‌سری دیگر به مسائل روحی، روانی و اجتماعی ارتباط دارد.
وی ادامه داد: اضافه کردن مددکار اجتماعی، روانشناس، گروه پرستاری و گروه ویزیت بیمار در خانه برای افزایش و بهبود کیفیت زندگی بیماری که دچار سرطان شده، از دیگر برنامه‌هایی است که در آینده نزدیک در این مرکز راه‌اندازی می‌شود.
این متخصص طب تسکینی و درمان درد، اضافه کرد: در حال حاضر شش تخت برای بستری بیماران سرطانی که به‌صورت سرپایی درمان نمی‌ شوند، در بیمارستان شهید دکتر چمران اختصاص‌ یافته است اما سرطان بیماری پرهزینه‌ بوده و نیاز است تا نیک ‌اندیشان حوزه سلامت برای خدمات ‌رسانی بهتر به بیماران اقدامات بیشتری انجام دهند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mino
۱۲:۰۳ ۰۷ آبان ۱۳۹۸
سلام شماره اين كلينيك ميخواستم واسه نوبت دهى ممنون ميشم زود تر جواب بدين
آخرین اخبار