رئیس جمهور ترکیه با بیان این که کودتا باعث شد دولت خیانتکاران را بشناسد، از برقراری سه ماه حالت فوق العاده در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی روز شکست کودتا را، روزی ماندگار در تاریخ دموکراسی ترکیه دانست و تاکید کرد این حادثه موجب شده است که دولت بتواند خیانتکاران را شناسایی کند.

وی همچنین ضمن تقدیر از مردم ترکیه که با آمدن به خیابان ها مانع پیروزی کودتاگران شدند، از بازگشت خود به پایتخت برای در دست گرفتن کنترل اوضاع کشور خبر داد.

اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به هشدارهای مقامات اروپایی گفت اگر ترکیه عضو اتحادیه اروپا نشود مسئله ای نیست. به گفته وی این کشور طی سالهای اخیر پیشرفت های زیادی داشته و نیازی به دیگران ندارد.

وی افزود: اروپا حق ندارد از تصمیم ما در اعلام وضع فوق العاده در کشور انتقاد کند. وی در سخنان خود پس از نشست امنیت ملی ترکیه گفت: برنامه های اقتصادی و سرمایه گذاری و اصلاحات اقتصادی در ترکیه به پیش خواهد رفت.

اردوغان با بیان این که به عنوان رئیس جمهور ترکیه و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور به پاکسازی نیروهای مسلح از ویروس کودتاچیان ادامه خواهد داد گفت: هدف از اتخاذ وضع فوق العاده در کشور، اتخاذ تصمیمات مطلوب برای مقابله با خطرات علیه دموکراسی است. وی گفت: استقرار وضع فوق العاده در کشور در تعارض با حاکمیت قانون و آزادی ها در کشور نیست.

اردوغان با اشاره به این که معتقد است برخی کشورهای خارجی احتمالا در کودتای نافرجام در این کشور دست داشته اند، از بردن نام هر کشوری امتناع کرد. وی همچنین اتهاماتی مبنی بر این که وی خودکامه شده و دمکراسی در ترکیه در معرض خطر است را رد کرد و گفت: ما در چارچوب یک سیستم پارلمانی دمکراتیک باقی خواهیم ماند و هرگز از آن دور نمیشویم.

رئیس جمهور ترکیه پیشتر از ژان مارک ارو وزیر خارجه فرانسه خواسته بود سرش به کار خودش باشد. وی این اظهارات را در واکنش به هشدار ارو نسبت به سرکوب پس از کودتا در ترکیه عنوان کرد.

اردوغان در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: وی باید سرش به کار خودش باشد. آیا وی اختیار این را دارد که درباره شخص من اعلامیه بدهد؟ نخیر ندارد.

وی یادآور شد: اگر او می خواهد درباره دمکراسی یک درس بیاموزد میتواند به راحتی این درس را از ما یاد بگیرد. ارو گفته بود کودتا در ترکیه چک سفید برای اردوغان نیست که با آن مخالفانش را ساکت کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
یعنی همه‌شان سر و ته یک کرباس‌اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
وقتی نوکر آل سعود و داعش شد با پول حرام سعودی و فروش نفت داعش اقتصادش شکوفا شد غافل از این که این پول حرام حاصل کشتار هزاران انسان بی گناه است و الله انتقام سختی خواهد گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
اردوغان بی شرف
انشالله که سر خودش را مثل سر اون کودک فلسطینی میبرن
انشالله امید به الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
خخخخ چی میگه این!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۳۱ تير ۱۳۹۵
زپرتین اردوغان
Russian Federation
ناشناس
۱۸:۲۲ ۳۱ تير ۱۳۹۵
من خودم ترکم 10 سال که اخبار ترکیه رو دنبال میکنم اردوغان از سال 2002 تا 2012 اقتصاد ترکیه رو شکوفا کرد ترکیه قبل اردوغان بدهکارترین کشور دنیا بود در استانه ی ورشکستگی مثل یونان امروز اما ترکیه رو جز 16 کشور برتر از لحاظ توان اقتصادی کرد مردم ترکیه اردوعان رو بیشتر از همه دوس دارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۳۱ تير ۱۳۹۵
دوست عزیز شما دقت کرده باشید نحوه به قدرت رسیدن اردوغان خودش جای سوال داشت و حتی در چندین سریال هم به عنوان مزاح استفاده شد ،دو روز قبل از کودتا در یک برنامه تلویزیونی خبری در تورک حبر یکی از میهمانها دقیقا به نحوه به قدرت رسیدن اردوغان اشاره کرد که به قدرت رسیدن حزب حاکم پروژه ای بود که از طرف غربیها هدایت شده بود و حتی میهمان دیگری که طرفدار و جزو حزب حاکم بود این مطلب را تایید کرد و خواست به نوعی تطهیر کند و این بدان معنی است که غرب با تمام قوا از اردوغان حمایت کرد تا اردوغان به قول هایی که داده بود عمل کند ......چه مخالف نظام ایران باشیم و چه موافق باید قبول کنیم تنها کشوری که مستقلا برای خود تصمیم می گیرد در منطقه فقط ایـــــــران عزیز است با ترک و لر و کرد و بلوچ و عرب و فارس و گیلکی و مازنی اش یک باغچه ای زیبا داریم به نام ایـــــــــــــــــران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۳۱ تير ۱۳۹۵
پس یعنی اردوغان داره خون ملت سوریه رو میمکه برای ملت خودش
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۰۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
وقتی نوکر آل سعود و داعش شد معلومه با پول حرام سعودی و فروش نفت داعش اقتصاد شکوفا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۳۱ تير ۱۳۹۵
کودتا اردوغان برای دیکتاتوری با همکاری موساد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۳۱ تير ۱۳۹۵
اگه یک دهم جسارت و اتحاد مردم ترکیه رو مصری ها داشتن الان مرسی هم تو قفس نبود آفرین بر ملت ترک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۳۱ تير ۱۳۹۵
یاشاسین اردوغان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۳۱ تير ۱۳۹۵
زاغارتین اردوغان
Germany
ناشناس
۱۵:۴۳ ۳۱ تير ۱۳۹۵
واقعاساده لوحید,درسته که اردوغان خودش آلت دست و حماله غربه ولی نه اندازه گولن خودفروش وطن فروش,شماها حرفای گولن راجع به ایران و تشیع رو گوش دادین؟؟چطور میگید هرکی جز اردوغان خوبه؟؟تا ترکیه سر به طرف شرق برگردوند غرب و آمریکا با دلارهای اماراتی و سگهای سعودی نقشه کودتاریخت,گولن وهابی و داعشی هست که تنها١روز واسه به حکومت رسیدنش واسه کشتار شیعه وایرانی واسش کافیه,امید وارم ترکیه به خودش بیادوانقدواسه پیوستن به اتحادیه بی ارزش اروپاالتماس اروپایی ها نکنه,کاش روزی بیاد سران شرقی و آسیایی مثل ایران چین روسیه ترکیه کره ژاپن هند خودشون اتحادیه آسیایی تشکیل بدن تاجنایتکارهایی مثل سران فرانسه گنده گوزی نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۳۱ تير ۱۳۹۵
اگه ایران نبود اون الان تو چاه بود الان میاد دوباره برعلیه اسد حرف میزنه توبه گرگ مرگشه شک نکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۳۱ تير ۱۳۹۵
اردوغان ، به آخر خط رسیده تا بحال غرب با پر و بال دادن بهش ، ترکیه را به عنوان منافق در جهان اسلام به کار گرفت و الان در پی تعویض اردوغان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۳۱ تير ۱۳۹۵
همه دیکتاتورا
United States of America
ناشناس
۱۲:۲۲ ۳۱ تير ۱۳۹۵
سلام کودتا در ترکیه نقشه خود اردوغان بود شک نکنی برای پایداری خودش او قاتل است قاتل مردم ترکیه عراق و سوریه هست دل به او نبندید گول لبخندش نخوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۳۱ تير ۱۳۹۵
اردوغان حقش بود سرنگون بشه هر سگی که جاش بیاد از اون بهتره
Germany
ناشناس
۱۱:۵۷ ۳۱ تير ۱۳۹۵
اردوغان جان پادشاهی بر تو مبارک باشد حالشو ببر.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۱۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
یاشاسین نوکر آل سعود و داعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۳۱ تير ۱۳۹۵
فيلم قشنگي بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۳۱ تير ۱۳۹۵
تمام دیکتاتور ها به حقه کثیف برای سرکوب مخالفان خود دست میزنند که اردوغان هم اینطور که معلوم است برای یک حکومت ماداملعمر برنامه ریزی کرده است
آخرین اخبار