کارشناس مسوول سنجش و ارزشیابی مدیریت آموزش و پرورش کاشان از افزایش آمار قبولی دانش آموزان رشته‌های نظری، فنی و حرفه‌ای، دوره پیش‌دانشگاهی این شهرستان خبرداد.

ماشااله مشکینی، در حاشیه برگزاری «همایش استقرارپایه دهم در مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان»در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:با توجه به ارزیابی عملکرد درصد قبولی دانش آموزان رشته نظری از رقم 50/86 درصد (هشتاد و شش ممیز 50 صدم) به رقم 35/89 درصد(هشتاد و نه ممیز 35 صدم) ، رشته فنی و حرفه ای از رقم 56/73 صدم ( هفتاد و سه ممیز 56 صدم) به رقم 16/79 (79 ممیز 16 صدم) درصد و در دوره پیش دانشگاهی نیز از میزان 17/88 (هشتاد و هشت ممیز 17) به 37/90 (نود ممیز 37 ) صدم افزایش یافته‎است.

وی با اشاره به افزایش55/3 (3 ممیز 55 صدم ) درصدی قبولی دانش آموزان کاشان درآزمون های نهایی سال سوم متوسطه در خرداد ماهافزود: این درصد شاخص مناسبی برای سنجش موفقیت معلمان و دانش آموزان شهرستان کاشان است هرچند که این میزان تا جایگاه واقعی فاصله زیادی دارد.

به‌گفته‌وی، با توجه به بررسی های انجام شده دبیرستان دخترانه حضرت مریم جوشقانقالی از مجموع 70 دبیرستان متوسطه دوم شهرستان کاشان، بعد از مدارس خاص در رتبه هفتم معدل قرار گرفته است که نشانه رشد متوازن آموزش در همه مدارس شهرستان است.

کارشناس مسوول سنجش و ارزشیابی مدیریت آموزش و پرورش کاشان، تصریح کرد: میانگین نمرات به ویژه دردرس‌های تخصصی به طور معنا داری طی دو سال گذشته باتوجه به فرایند مفهومی شدن طراحی سوال آزمون‌ها افزایش داشته است.

مشکینی در پایان افزود: نظام آموزشی باید از نمره محوری خارج شده و به گونه ای اصلاح شود که دانش آموزان امروز به عنوان شهروندان آینده بتوانند در مدیریت جامعه نقش آفرینی کنند.

شایان ذکر است: همایش استقرارپایه دهم در مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان به منظور بررسی نظام هدایت تحصیلی دانش آموزان و نقاط ضعف و قوت آن در مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان با سخنرانی "حمید رضا کوچکی راوندی"، معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان و حضور مدیران ومشاوران مدارس متوسطه این شهرستان برگزار شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.