مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی به منظور بهره برداری بهینه از پتانسیل های موجود برای جذب گردشگران مذهبی از برنامه ریزی مستمر در راستای بهبودامکانات برای گردشگران اسلامی خبر داد.


به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مرتضی آبدار در دیدار با رئیس ستاد اقامه نماز استان گفت: با انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018و برای پذیرایی از گردشگران باید امکانات اولیه مورد نیاز گردشگران اعم از نمازخانه ها و مساجدبه بهترین نحو تجهیز شوند و زمان ارائه خدمات توسط این اماکن نیز افزایش یابد.
آبدار افزود: دبیرخانه تبریز 2018 در حوزه گردشگری مذهبی کمیته مجزایی خواهد داشت که عمده فعالیت های آن مبنای برنامه ریزی برای فعالیت های مذهبی و نظارت بر کیفیت ارائه خدمات به گردشگران کشورهای اسلامی خواهد بود.
وی در ادامه اظهار کرد: در راستای گسترش فرهنگ نماز و ایجاد شرایط مناسب برای نمازگزاران، طی بازدیدهای مرحله ای و مستمر بر ایجاد یا ارتقا کیفی نمازخانه ها در موسسات گردشگری اعم از هتل ها، رستوران ها و ...تاکید و از موسسات فعال در این عرصه قدردانی شده است.
ضیائی رئیس ستاد اقامه نماز استان در این دیدار در خصوص اقامه نماز جماعت و توجه به ترویج فرهنگ نماز در ادارات از میراث فرهنگی به عنوان دستگاهی با شرح وظایف خاص در حوزه نماز یاد کرد و گفت: میراث فرهنگی با استفاده از پتانسیلی که دارد می تواند در حوزه اسلامی کردن نمای گنبدها و گلدسته ها تاثیرگذار باشد.
وی در ادامه از زحمات مسئولین اداره کل در راستای ترویج نماز در ستادهای سفر استان تشکر و قدردانی کرد.
اسماعیل شیرین زاده دبیر شورای اقامه نماز اداره کل نیز در این جلسه با ارائه گزارش از فعالیت های این شورا، تبلیغات محیطی در سطح شهر و استان، ارائه بروشورهای مرتبط با نماز و مساجد و نظارت مستمر بر موسسات گردشگری در حوزه نماز را از اهم فعالیت های شورای اقامه نماز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بر شمرد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.