مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از بازدید 24 هزار گردشگر در سه روز تعطیلات عید فطر ازموزه ها و اماکن تاریخی تحت پوشش این اداره کل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آبدار افزود: کلیسای سنت استپانوس به عنوان دومین کلیسای مهم ارامنه ایران با بیش از 9هزار و 950 نفر، بیشترین میزان استقبال بازدیدکنندگان استان را به خود اختصاص داد.

این کلیسا در 17 کیلومتری غرب شهر جلفا و در فاصله 3 کیلومتری کرانه جنوبی رودخانه ارس در محلی به نام قزل وانک (صومعه سرخ) واقع شده‌ که همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

وی افزود: بعد از کلیسای سنت استپانوس، موزه قاجار با 2هزار و 850 نفر و موزه آذربایجان با 2هزار و 500 نفر بیشترین تعداد بازدید کنندگان را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به وجود ظرفیت‌های غنی تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان یادآور شد: در فصل تابستان آذربایجان شرقی با توجه به تنوع آثار و بناهای تاریخی و شرایط آب وهوایی مساعد، مقصد مناسبی برای گردشگران و مسافران به شمارمی‌رود و همچنین برای تعطیلات تابستانی تمهیدات لازم برای استقبال مناسب اندیشیده شده تا گردشگران بتوانند از زمان حضور در استان به خوبی استفاده کنند و فرصت مناسبی برای آشنایی با آثارمتنوع تاریخی استان را در اختیار داشته باشند.

آذربایجان شرقی با بیش از سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت در شمال غرب کشورمان دارای بیش از یک هزار و 500 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی است.

آب و هوای کوهستانی همراه با مناظر بکر و دیدنی در کنار جاذبه های باستانی، آذربایجان شرقی را به مقصد بسیاری از گردشگران تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار