ارومیه؛

آذربایجان‌غربی استان پیشرو در توسعه فعالیت‌های خورشیدی شناخته شد

هم اکنون در کل کشور 12 طرح پنل خورسیدی و 17 آبگرمکن خورشیدی وجود داشته و آذربایجان‌غربی با چهار طرح و 30 درصد محصولات، استان پیشرو کشور در این زمینه است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، فعالیت‌های شایسته‌ای انجام داده است اظهار داشت: یکی از طرح‌های ابلاغی مربوط به توسعه فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان است که در این باره فعالیت‌هایی در سطح ملی و استانی انجام شده است.

جعفرصادق اسکندری گفت: بی‌شک توسعه فعالیت‌های دانش بنیان سبب ارتقاء ارزش افزوده بخش تولیدات و نیز رقابت پذیرتر شدن محصولات در بازارهای داخلی و خارجی شده و برای همین، این فعالیت‌ها در استان آذربایجان‌غربی توسعه می‌یابد.

وی با اشاره به توسعه فعالیت‌ها و آبگرمکن‌های خورشیدی در استان تصریح کرد: این فعالیت‌ها از دو لحاظ حائز اهمیت بوده و ضمن ارتقاء ارزش افزوده تولید و رقابت‌پذیری آن در بازارهای داخلی، سبب به صرفه بودن محصولات تولیدی می‌شود.

اسکندری از توجه به تولیدات سبز و یا حفاظت محیط زیست در استان خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه تامین انرژی‌های تجدیدناپذیر هزینه‌های بسیاری برای دولت و خود مصرف کنندگان در پی دارد، سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی به دنبال این موضوع بوده و هم‌اکنون چهار واحد به عنوان طرح صنعتی در حال شکل‌گیری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی افزود: امید است که با توسعه این واحدها شاهد تولید پنل‌های خورشیدی به شکل انبوه برای تدوین نیاز مصرف داخلی و صادرات باشیم.

اسکندری گفت: هم اکنون در کل کشور 12 طرح پنل خورسیدی و 17 آبگرمکن خورشیدی وجود داشته و آذربایجان‌غربی با چهار طرح و 30 درصد محصولات، استان پیشرو کشور در این زمینه است.

وی اظهار داشت: برای حمایت از انرژی‌های نوپا نیز صندوق حمایت از صنایع دانش‌بنیان توسط دولت ایجاد و تسهیلاتی با درصد سود ناچیز منظور شده است و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در زمینه اهدای مجوزهای پیگیری کارهای اداری فعالیت‌هایی انجام و خوشبختانه با همکاران پارک علم و فناوری نیز هماهنگی لازم را دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.